    From: titanus <t...@g...kom>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Mon, 27 Mar 2023 21:48:30 +0200
    <tvq9og$cfn$1$titanus@news.chmurka.net>
    <tvqd56$238e7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    W dniu 2023-03-26 o 23:23, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Oczywiście. Dlaczego? Bo to odróżnia systemy oparte na tradycyjnych
    > rozwiązaniach a integracja elementów wykonawczych i centralne
    > zarządzanie to nic innego jak SH. Dopiero tutaj pojawiają się nazwy HA w
    > sensie różnych rozwiązań.
    > [...]
    >
    > Ależ jest. Ty chcesz sam zbierać biblioteki, robić sobie www dla każdego
    > przekaźnika bo...masz jakieś niesprecyzowane pretensje do twórców
    > różnych "Sonoff, Tyua, Domoticz" itp >
    W sumie : TAK.

> [...]
    > kontrolerów, do których podłączasz czujniki czy przekaźniki czy co tam
    > chcesz. Część hardwarowa nie ma nic wspólnego z Supla ale Supla jako
    > gotowy soft może pracować rozdzielnie jak i w oparciu o CU. Po prostu,
    > masz gotowe GUI z dostępem przez przeglądarkę i tyle. Gdzie będziesz
    > zbierał te dane, też zależy od Ciebie jak i nimi sterował. Myk polega na
    > tym, że jeśli będziesz chciał to rozbudować dalej, to znów masz jakieś
    > gotowe elementy w sensie oprogramowania czy dostęp do źródła i sam
    > wybierasz włącznie z oprogramowaniem CU.

    Supla, supla, supla...

> [...]
    > do oczka wodnego, sterowanie kamerami, czujki ruchu, kontaktrony itp.
    >
    > Podzieliłem to w sumie na dwa ESP32, gdzie jeden zajmuje się wszystkim
    > oprócz wiatraka a drugi ESP32 obsługuje wiatrak.
    >
    > Całość spięta i realizowana jest w zależnościach: od deszczu, czasu,
    > wilgotności, wiatru, temperatury, stanu akumulatora, ruchu, wschodu i
    > zachodu słońca i co tam jeszcze sobie wymyślisz w skali zmian i reakcji
    > na nie.
    >
    > Jeszcze raz. Niczego nie kupiłem w sensie gotowca "z systemem" i są to
    > elementy ogólnie dostępne bez wskazania na "system".

    Supla, supla, smart, supla, supla...

    <cit> NIE CHCĘ "SMART", NIE CHCĘ APKI, NIE CHCĘ CHMURY </cit>

    Chcę to zbudować w oparciu o JEDNOPUNKTOWE LOKALNE sterowanie
    centralne. Wisi mi w tym momencie czy transmisja będzie zabezpieczona
    SSL, SHA2048 czy będzie to czysty tekst po RS-232.

    Zresztą najbliżej mi z tym wszystkim do idei sterowania LOGO!, jednak
    tam są ograniczenia interakcyjne, ale w sumie...dokupić jakiś
    wyświetlacz TD i parę modułów A/D. Kosztowo będę w dupie, ale może
    będzie OK ? ;-D

> [...]
    > postawił sobie VPN i połączenie przychodzące/klient realizowane jest od
    > strony LTE (czyli niepubliczy/zmienne IP) z działki i mam w tym momencie
    > własne P2P. Obca chmura w sumie mi nie przeszkadza a że jest darmowa to
    > pasuje :)
    >
    > W domu też mam różne rozwiązania Supla i też są w tej apce ale nie tak
    > rozbudowane jak na działce (głównie sterowanie piecem).
    >
    > Wydaje mi się, że masz chyba 15 min na poczytanie czym jest Supla.
    >
    > Albo pisz swoją Supla i nazwij to jak chcesz :) Ja bym jednak otwartych

    ...ale dlaczego nie? Koło też wymyślali już chyba tysiące razy na nowo:

    Było takie do taczki, takie do powozu, do roweru, do samochodu czy też
    koła w kole - że zacytuję biblię i na jej podstawie patent :D

    To jednak przecież i tak w swojej istocie KOŁO, ale jakże różne - prawda ?

    To wcale nie musi byś "inna" supla. To może być ZUPEŁNIE INNA Supla :D

    --
    Pozdrawiam - titanus