    From: titanus <t...@g...kom>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Mon, 27 Mar 2023 22:12:36 +0200

    W dniu 2023-03-27 o 17:32, io pisze:
> [...]
    >
    > Nie chcesz uzależnić światła od jasności pomieszczenia, obecności
    > mieszkańca, aktywności tego mieszkańca i jeszcze ewentualnej symulacji
    > obecności mieszkańca, jakieś alarmy włamaniowe? Nieobecność mieszkańca
    > może zgasić światło ale też uruchomić czyszczenie przedpokoju po butach.
    > No to właśnie masz pewne reguły. Możesz je zmieniać bez zmiany elementów
    > wykonawczych. Do tego jest właśnie używany HA. Nie ma tylko sensu by
    > samo sterowanie całym domem zależało od tego jednego HA. No ale chyba
    > dało by się to sterowanie rozproszyć nawet za pomocą HA i nadal mając

    Cóż... nie chcę :D

    > No ale po co chcesz ją robić jak jest gotowa? Co chcesz dodać co będzie
    > zasługiwało na zrobienie tego samodzielnie?

    Np wielokolorowe SUPERLEDY, żeby to świeciło jak psu... :DDDDD

    ... a na poważnie - myślę o integracji w jednej płytce CL wielu
    możliwych funkcjonalności i ich aktywacji/deaktywacji na poziomie kodu
    lub jak to robią producenci np płyt głównych wpięciem np rezystora,
    dipswitcza czy czegokolwiek innego. CL może być wtedy termometrem,
    higrometrem, ciśnieniomierzem, czy sonofem... muszę się ograniczać ?

    > Ale jaką całość? Przecież nie będziesz robić każdego komponentu
    > sterowania bo się zajedziesz i mała szansa że coś wniesiesz do tego co
    > już ludzie zrobili. Robisz interfejsy i integrację głównie istniejących
    > komponentów. Możesz sobie zrobić coś swojego by uzyskać funkcjonalność,
    > której gotowe komponenty nie oferują lub oferują za zbyt wysoką cenę.
    > Ale to tyle. Dajmy na to chcesz mieć pomiary temperatur we wszystkich
    > pomieszczeniach i na dworze a nie tylko tu i na dworze, jak w tanich
    > stacyjkach hipermarketowych.

    j/w.

    Co do temp. Jeden CL do którego przewodowo wpinam np 4 czujniki temp
    przewodowo - bo czemu nie ? CL zbiera te dane i wysyła lokalną siecią do
    CU. CU widzi tylko jednego CL'a ale ten podaje mu info, że jest 4krotnym
    czujnikiem i takie dane wysyła. Więc tylko kwestią NAPRAWDĘ skromnego
    oprogramowania jest co z tym dalej zrobię.

    --
    Pozdrawiam - titanus