    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Fri, 31 Mar 2023 10:52:05 +0200
    <tvhr5f$16nhe$2@dont-email.me> <tvi2no$12tj4$1@news.icm.edu.pl>
    <tvi4h1$18g0k$1@dont-email.me> <tvi7o9$1368g$1@news.icm.edu.pl>
    <tvi9e9$19a2l$1@dont-email.me> <tvio8r$13vm1$3@news.icm.edu.pl>
    <tvjd8q$1ho10$1@dont-email.me>
    <1rzyjra6sc8ic$.1he44jdnaljzo.dlg@40tude.net>
    <tvk81u$1m1p8$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <tvksco$1pnde$1@dont-email.me>
    <c...@4...net>
    <tvkv56$1ps5c$1@dont-email.me>

    Dnia Fri, 24 Mar 2023 20:54:12 +0100, heby napisał(a):

    > Nie zawsze na gigabicie.

    > Ale tu też był random.
    >
    > Inna sytuacja, ale to w pracy: kupiono szpulkę drutu cat6. Działa na
    > 100M a czasami na 1G. Różnie. Okazało się, że na całych odcinkach prawie
    > nie jest skręcony. Rózne pary miały różne odległości skręceń. Testery
    > (...)

    W kat. 5e każda para ma inną długość skręcenia. To jest jeden z warunków,
    oprócz wielu innych, jak np. rozmiar żyły, indeks miedzi, przesłuch, straty
    odbiciow, tłumienie.

    Kategorie 6 są bardziej rygorystyczne (np. max. długość rozszycia, min.
    promień zgięcia) i mogą mieć grubsze żyły. Ale długość skręcenia też jest
    różna dla poszczególnych par.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam