    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Fri, 31 Mar 2023 15:33:44 +0200
    <tvhr5f$16nhe$2@dont-email.me> <tvi2no$12tj4$1@news.icm.edu.pl>
    <tvi4h1$18g0k$1@dont-email.me> <tvi7o9$1368g$1@news.icm.edu.pl>
    <tvi9e9$19a2l$1@dont-email.me> <tvio8r$13vm1$3@news.icm.edu.pl>
    <tvjd8q$1ho10$1@dont-email.me>
    <1rzyjra6sc8ic$.1he44jdnaljzo.dlg@40tude.net>
    <tvk81u$1m1p8$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <tvksco$1pnde$1@dont-email.me>
    <c...@4...net>
    <tvkv56$1ps5c$1@dont-email.me>
    <1e2h3x95oqz13$.n10qepg47gdu$.dlg@40tude.net>

    On Fri, 31 Mar 2023 10:52:05 +0200, Adam wrote:

    > W kat. 5e każda para ma inną długość skręcenia. To jest jeden z warunków,
    > oprócz wielu innych, jak np. rozmiar żyły, indeks miedzi, przesłuch, straty
    > odbiciow, tłumienie.

    Tak jest, ale IMO to juz od cat3 ...
    Taki sam skok dawałby przesłuchy.

    Hm ... ta skleroza
    https://blog.laptopcontrol.pl/informatyka/kategorie-
    kabel-sieciowy-lan-skretka/

    cat 3 - pasmo do 16MHz, szybkosc do 4Mbit/s, popularny w ethernet
    ... szybkosc do ethernetu nie pasuje, choc pasmo tak ... moze to
    jednak od cat 5 ...

    teraz widze, ze cat3 to jakies kable 25, 50 czy 100 parowe ... ciekawe
    jak tam ze skokiem ...

    J.