  • 41. Data: 2018-08-30 17:34:49
    Temat: Re: Szeryfowie
    Od: z...@g...com

    Jeśli korek zajmuje prawy pas a lewy jest pusty to wiadomo że każdy jadący wzdłuż
    korka lewym pasem to cwaniak i cham próbujący wydymać tych którzy stoją na lewym
    pasie. Jak stoi jeden drugiemu na zderzaku to nie ma mowy o suwaku. Przy zwężeniu
    robi się głowa węża która wciska się w każdą szczelinę i dla świętego spokoju takich
    się wpuszcza. Dlatego żeby nie czuć się dymanym frajerem ani nie zostawać cwanym
    chamem w pewnych sytuacjach zostaję szeryfem. Do tego też trzeba mieć odwagę.

  • 42. Data: 2018-08-30 18:27:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Mysle ze sie wszyscy zgodza ze dobre rozwiazanie jest jakiekolwiek
    >ktore gwarantuje ze ten co dojechal do korka wczesniej, wczesniej z
    >niego wyjedzie.

    Cavalino oponuje, lewy pas ma byc pusty dla szybkich :-)

    >Co ciekawe to wbrew temu co sie o nas mowi jestesmy az za kulturalni.
    >Mnie do pasji doprowadza to wpuszczanie przed siebie w polowie korka.

    Owszem, to jest najgorsze.
    Ale wytlumacz to kulturalnemu, ktory gdzies w polowie sie zorientowal
    za czym kolejka ta stoi :-)

    Majac CB mozna by sie dogadac - rob za szeryfa, na koncu cie wpuszcze.

    A jeszcze wez pod uwage, ze u nas rzadko sa korki na zwezeniach.
    Czesciej beda na pasie do skretu, czy na wprost, a ten do skretu
    pusty.

    I sie orientujesz gdzies w polowie, a zamek na koncu ... jest tu nie
    wskazany :-)

    >Dlatego nie mam skrupulow jechac konczacym sie pasem do konca i tam
    >czekac az mnie ktos wpusci.
    >Kazdy inny ma te sama mozliwosc wiec jest fair, mimo ze nie do konca
    >uczciwie.

    A jakby tam narod, widzac ze ominales korek, pozwolil ci minute
    poczekac, to moze wiecej by sie uzbieralo za toba.
    Ale nie, trafi sie kolejny kulturalny i wpusci szybko :-)

    Tylko skad kierowca ma tam wiedziec ile czekasz ... az mu z tylu dadza
    znac przez CB, ze lewy pas juz pelny :-)

    A moze jakas akcja grupowa, pojechac w 10 samochodow, wpakowac sie na
    lewy i pokazac ze sie da ...

    J.

  • 43. Data: 2018-08-30 18:55:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-08-2018 o 16:13, s...@g...com pisze:
> [...]
    pl...

    > Ano nie,

    Ano tak.

    bo kasa jest jedna. Jeden pas jest przejezdny.

    Nie - dwa pasy są przejezdne.
    Aż do zwężenia.
    A tam normalni ludzie stosują zamek, więc też nie ma problemu.
    A co o tym myśli polskie buractwo mam głęboko gdzieś.

  • 44. Data: 2018-08-30 18:58:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-08-2018 o 17:20, s...@g...com pisze:

    > Mysle ze sie wszyscy zgodza ze dobre rozwiazanie jest jakiekolwiek ktore gwarantuje
    ze ten co dojechal do korka wczesniej, wczesniej z niego wyjedzie.

    Ja się nie zgodzę.
    Premii za głupotę nie ma prawa być - wręcz przeciwnie, jak ktoś głupi,
    to sam się za to karze stojąc bez sensu dłużej, na bardziej zakorkowanym
    pasie.

    > Mnie do pasji doprowadza to wpuszczanie przed siebie w polowie korka.

    A to mnie też.
    Nigdy tak nie wpuszczam - dopiero bezpośrednio przed zwężeniem.

  • 45. Data: 2018-08-30 18:59:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-08-2018 o 17:34, z...@g...com pisze:
    > Jeśli korek zajmuje prawy pas a lewy jest pusty to wiadomo że każdy jadący wzdłuż
    korka lewym pasem to cwaniak i cham próbujący wydymać tych którzy stoją na lewym
    pasie.

    Oni sami się dymają z własnej głupoty.

> [...]
    pewnych sytuacjach zostaję szeryfem. Do tego też trzeba mieć odwagę.

    Nie - trzeba mieć tupet i wrodzone buractwo.
    Ale spoko - garnitur też pasuje dopiero w trzecim pokoleniu, więc i Ty
    albo Twoi zstępni zostaną ucywilizowani.

  • 46. Data: 2018-08-30 19:21:29
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 11:27:45 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Cavalino oponuje, lewy pas ma byc pusty dla szybkich :-)

    Ja jego nie rozumiem. Napisane jest czytelnei a on nijak nie pojmuje jakie jest
    przeslanie, Vide tu zaraz ponizej. Ale taki urok usenetu, jakbysmy sie rozumieli bez
    slow to nie bylo by potrzeby go uzywac :)

    > A jakby tam narod, widzac ze ominales korek, pozwolil ci minute
    > poczekac, to moze wiecej by sie uzbieralo za toba.
    > Ale nie, trafi sie kolejny kulturalny i wpusci szybko :-)

    I tu znowu widac kulture. Zazwyczaj pierwszy lub drugi wpuszcza. Najdluzej to chyba 5
    przejechalo zanim sie szosty zdecydowal mnie wpuscic.
    Czyli czekalem cale 20-30sekund...

    To juz za oceanem bardziej buraccy sa. I zazwyczaj trzeba czekac 5-6 samochodow.

    > Tylko skad kierowca ma tam wiedziec ile czekasz ... az mu z tylu dadza
    > znac przez CB, ze lewy pas juz pelny :-)

    No widzi przeciez mnie - calego na bialo, jak przyjezdzam na drugim pasie. Dokladnie
    wie ile czekam :)
    A mimo to puszcza. A ja mu mrugam awaryjnymi :)

    > A moze jakas akcja grupowa, pojechac w 10 samochodow, wpakowac sie na
    > lewy i pokazac ze sie da ...

    A z tym jest ciekawie.

    Czesto suwaki sie samoczynnie tworza i jest ok.
    I co ciekawie mimo ze jest suwak to jednak jacys panikarze jak juz widza ktory pas
    sie konczy to wbijaja sie w ten kontynuowany wczesniej niz na koncu.
    Tego nie rozumiem zupelnie.
    Bo:
    Ten konczacy sie pas posuwa sie szybciej niz ten kontynuowany. W 99% wypadkow tak
    jest. Jak widze ze ktorys z pasow sie porusza szybciej to wiem ze to on sie konczy.
    Wiec im dluzej nim sie jedzie tym szybciej sie korek pokonuje. A jakis masochosta czy
    kompleksiarz zmienia pas wczesniej. A kulturalni ludzie go wpuszczaja :)

  • 47. Data: 2018-08-30 19:22:59
    Od: z...@g...com

    Cavalino. Wciskanie się na siłę jedynie spowalnia ruch. Problemem są kierowcy którzy
    zamiast przyspieszać na zwężeniu to zwalniają. Często widać to przy mijaniu wypadków,
    nawet jeśli wypadek jest nas autostradzie nas przeciwnym pasie ruchu. Robi się korek
    bo każdy chce popatrzeć. Suwakjest sprawiedliwy gdy oba pasy są zajęte na podobnej
    długości. Natomiast jeśli jeden pas jest zajęty, bo wszyscy wiedzą że na przykład dwa
    pasy w tym miejscu przechodzą w jeden, to najlepszym sposobem na poinformowanie tych
    niezorientowanych za czym kolejka ta stoi jest zajęcie lewego pasa przez szeryfa.
    Wtedy ten z tyłu na lewym pasie w końcu załapie że trzeba skorzystać z suwaka, ale
    zrobi to za szeryfem a nie przed nim. W końcu chodzi także o jakieś podstawowe
    poczucie sprawiedliwości. Dlaczego chamstwo ma być nagradzane szybszym przejazdem?

  • 48. Data: 2018-08-30 19:24:46
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 11:55:24 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]
    > A tam normalni ludzie stosują zamek, więc też nie ma problemu.
    > A co o tym myśli polskie buractwo mam głęboko gdzieś.

    Nie. Kasa jest jedna, bo pas kontynuowany jest jeden.
    Porownanie jest zle. Ale skoro ktos stosuje to badzmy konsekwentni.

    Rownie dobrze mozna by powiedziec ze w wawie na dworcu wschodnim powinno byc 300
    kolejek do 3 kas bo przeciez hall jest szeroki i kazdy moze stac obok siebie. A na
    koncu kazdej z kolejek powinien byc suwak...

    Jesli tego nie rozumiesz to juz chyba wiem czemu masz takie poglady. Po prostu
    zupelnie inaczej rozumiesz rzeczywistosc niz reszta populacji.

  • 49. Data: 2018-08-30 20:00:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Cavalino. Wciskanie się na siłę jedynie spowalnia ruch. Problemem są
    >kierowcy którzy zamiast przyspieszać na zwężeniu to zwalniają.

    Bardzo czesto jest to nie tylko zwezenie, a jeszcze jakis wiekszy
    spowalniacz.
    I za zwezeniem dalej stoi, a predkosc przed nie ma znaczenia.

    Natomiast ... jak jest szybszy, to nie ma co sie slepo zapatrywac w
    niemieckie "do konca" i na moj gust to trzeba sie tak przynajmniej z
    50 m przed koncem wpasowac w jadacy pas. moze nawet niekoniecznie
    zjechac, ale przynajmniej ustawic na wlasciwej pozycji.

    I tu kolejna obserwacja - jak sie zjedzie, to czesto ten z tylu
    wyprzedza.
    Czekal kilometr, koniec pasa widac, ale nie - musi wyprzedzic.

    Po prostu - na lewym pasie to chamy :-)

> [...]
    >W końcu chodzi także o jakieś podstawowe poczucie sprawiedliwości.
    >Dlaczego chamstwo ma być nagradzane szybszym przejazdem?

    A tu niestety - szeryfow za malo, chetnych do zajmowania lewego pasa
    za malo, i taki cham ma czesto kilometry wolnego pasa.

    J.

  • 50. Data: 2018-08-30 20:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Ja jego nie rozumiem.

    Ja rozumiem, co nie znaczy ze popieram. Kazdy by chcial jak hrabia :-)

> [...]
    >wpuscic.
    >Czyli czekalem cale 20-30sekund...
    >To juz za oceanem bardziej buraccy sa. I zazwyczaj trzeba czekac 5-6

    Ale 5 to za malo i sie pusty pas nie wypelnia :-)

    >No widzi przeciez mnie - calego na bialo, jak przyjezdzam na drugim
    >pasie. Dokladnie wie ile czekam :)
    >A mimo to puszcza. A ja mu mrugam awaryjnymi :)

    Jak go wyprzedzales 10 samochodow wczesniej, to juz mogl zapomniec.
    A tu precyzyjnie trzeba - chcemy zbudowac korek na obu pasach, wiec
    pojedynczego wstrzymujemy, a jak tam bedzie wiecej czekalo - to
    czesciej.
    A przeciez nie chcemy, zeby docelowo blokowali drugi pas, tylko zeby
    wpuszczali po jednym.
    Wiec nie mozna wyrabiac zwyczaju, ze sie blokuje na dlugo :-)
    Ani uczyc innych, ze na lewym sie stoi, bo potem nikt nie wpusci :-)

    >A z tym jest ciekawie.
    >Czesto suwaki sie samoczynnie tworza i jest ok.

    Bo gdzies w trasie ludzie nie wiedza ze jest zwezka i jada lewym
    pasem.
    To miejscowi, co wiedza ze jest, tworza takie korki.

    A jak oba pasy sa zajete, to i kultura po wspolnym staniu rosnie :-)

    >I co ciekawie mimo ze jest suwak to jednak jacys panikarze jak juz
    >widza ktory pas sie konczy to wbijaja sie w ten kontynuowany
    >wczesniej niz na koncu.
    >Tego nie rozumiem zupelnie.

    Ale to latwo skorygowac - jedz dalej swoim z rowna predkoscia.
    pojedynczy panikarz to tylko troche wiekszy odstep :-)

    J.