  • 31. Data: 2014-12-17 12:11:08
    Temat: Re: Szukam benchmarków
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 11:57:11 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > Bo jest. JEśli przepisałbyś to na asm, nie przyszpieszyłoby znacznie.

    > To _jest_ zmiana algorytmu.

    > To też, czhoć to drobna zmiana.

    > A kazałeś geniuszu rozwinąć kompilatorowi pętle?

    takimi burackimi uwagami wiele nie zyskasz, to troche nie moj poziom
    moze idz sobie pokonwersowac z kolegami bo ja na tego typu ćwoko-dyskusje jakos sie
    nie łapie - raczej popatrz na swoja wlasna glupote dyskutujesz z czyms czego ja wcale
    nie twierdze i co mnie wogole nie obchodzi) i jeszcze w swojej glupocie uzywasz
    słówek, dzieki ale
    troszke zbyt traci głupotą jak na moje standardy ;o

    jesli masz jakies zazuty to zwroc dokladnie uwage co ja pisze (i do czego sie odnosze
    a do czego nie)

  • 32. Data: 2014-12-17 12:25:31
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 11:58:42 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > A nazywaj sobie jak chcesz. Jest to zmiana sensu, sposobu działania
    > programu, Kompilator nie może tego robić.

    Dzieki za pozwolenie ;o ja rowniez pozwalam ci uzywac swojego glupawego nazewnictwa,
    problem w tym ze juz chyba wiecej nie pogadamy rozmowy na takim niklym poziomie juz
    przestaja mnie wogole bawic (pomysle jeszcze ale wątpie)

  • 33. Data: 2014-12-17 12:48:56
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.12.2014 12:25, firr wrote:

> [...]
    > glupawego nazewnictwa, problem w tym ze juz chyba wiecej nie pogadamy
    > rozmowy na takim niklym poziomie juz przestaja mnie wogole bawic

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza
    W skrócie: piszesz głupoty, zostałeś o tym poinformowany.
    Nie becz z tego powodu, bo nie wypada.

    bartekltg

  • 34. Data: 2014-12-17 14:00:48
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 17, 2014 10:35:46 AM UTC+1, Borneq wrote:

    > Dobry kompilator powinien umożliwiać aby programista sam zmienił
    > algorytm na wydajniejszy cały czas używając języka wysokiego poziomu bez
    > żadnych wstawek.

    Moim zdaniem kompilator powinien być na tyle bystry, żeby w
    pętli zmienić:

    tablica[i]

    na

    *tablica++

    Jeśli to w danym przypadku przyspiesza, rzecz jasna.
    Tak samo powinien wyrugować zmienną 'i', jeśli ona
    spowalnia i nie jest dalej potrzebna.

    Może jeszcze dodam: mam w dupie czy to się nazywa zmiana
    algorytmu, czy zmiana czegoś innego. Optymalizaotr powinien
    sprawdzić kilka odmian i wybrać najszybszą.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2014-12-17 14:24:56
    Od: g...@g...com

> [...]
    > Zmieniłeś algorytm na szybszy, a mniej dokłądny, to masz
    > przyszpieszenie, nie ma to nic wspolnego z jakością generowanego kodu.

    Jezeli dana procedura (taka jak np. liczenie sinusa) gwarantuje,
    ze dla tego samego argumentu zawsze uzyskamy ten sam wynik, to nie
    ma zadnego powodu, dla ktorego kompilator nie mialby sam tablicowac
    wynikow. Nazywanie tego rodzaju optymalizacji "zmiana algorytmu"
    wydaje sie jednak dosc pretensjonalne

    Poza tym, jezeli nie mialoby to wplywu na obserwowalne zachowanie programu,
    to nie widze powodu, dla ktorego kompilator nie mialby w okreslonych
    okolicznosciach zamieniac bubblesorta na qsorta (choc w tym kontekscie
    oczywiscie stwierdzenie "zamiana algorytmu" wydaje sie jak najbardziej na miejscu).
    Istnieja ciekawe metody dotyczace optymalizacji algorytmow,
    opisane np. tutaj:
    http://repository.readscheme.org/ftp/papers/topps/D-
    170.ps.gz

    > To samo. Każesz kompialtorowi liczyć danymi zmiennymi, musi nimi
    > liczyć.

    Nie bardzo rozumiem te uwage, ale znow: jezeli kompilator moze w jakims
    kontekscie dokonac czesciowej ewaluacji, to nie ma istotnego powodu, dla
    ktorego nie mialby tego robic

  • 36. Data: 2014-12-17 15:27:38
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 17, 2014 2:24:57 PM UTC+1, g...@g...com wrote:
    > Jezeli dana procedura (taka jak np. liczenie sinusa) gwarantuje,
    > ze dla tego samego argumentu zawsze uzyskamy ten sam wynik
    Wystarczy ze gwarantuje taką samą dokładność dla określonego zbioru
    argumentów.

    Swoją drogą, szkoda że w C++ nie można przy argumencie procedury
    napisać, że dany argument będzie przyjmował wartości tylko z małego
    zbioru. Wtedy kompilator miałbym lepsze możliwości optymalizacji.

    np.
    f( int x@{1:50%,0:20%,2:10%,other} ) {
    return sin(x);
    }

    Kompilator mógłby stablicować dla sin dla 1, 0 i 2, a że 1
    przychodzi statystycznie w 50%, to mógłby 'górnym ifem' sprawdzać,
    czy x==1.

    if( x==1 ) return sin(1);
    if( x==0 ) return sin(0);
    if( x==2 ) return sin(2);
    return sin(x);

    Z kolei gdy się nie poda statystyki wystąpień, to kompilator mógłby
    wziąć wartości z pgo.

    Dalej, gdy nie ma other, to w ogóle kompilator mógłby wygenerować
    ultra zoptymalizowany kod:

    f( int x@{1:60%,0:40%} ) {
    return x==1 ? sin(1) : sin(0);
    }

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2014-12-17 15:33:09
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 15:27:39 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    > napisać, że dany argument będzie przyjmował wartości tylko z małego
    > zbioru. Wtedy kompilator miałbym lepsze możliwości optymalizacji.

    Mozna. Takie cos nazywa sie "enum"

  • 38. Data: 2014-12-17 16:25:42
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 17, 2014 3:33:10 PM UTC+1, g...@g...com wrote:
    > Mozna. Takie cos nazywa sie "enum"
    Enum ma zbyt ograniczone możliwości do tego celu. Nie działa na floatach,
    nie działa na stringu, nie działa na zakresach. Tak, dałem przykład
    na intach, ale generalnie chodziło mi o wygodne definiowane
    dopuszczalnych wartości.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2014-12-17 16:39:49
    Od: firr <p...@g...com>

> [...]
    > wziąć wartości z pgo.
    >
    > Dalej, gdy nie ma other, to w ogóle kompilator mógłby wygenerować

    jesli statycznie wiesz co to bezie to sam sobie mozesz to napisac w dobrej kolejnosci
    zamiast troche szpecic zrodlo tymi procentami; jesli nie to lepiej jednak by
    kompilatr sobie sam ta statystyke trzasnal (i tak jakos slabo wierze w skutecznosc
    tego rodzaju optymizacji - za to chyba zgodzilbym sie ze przydaloby sie definiowanie
    statycznych okrojonych typow np float_od_0_do_1 albo int_od_0_do_100)

  • 40. Data: 2014-12-17 16:52:28
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 16:39:51 UTC+1 użytkownik firr napisał:

> [...]
    statycznych okrojonych typow np float_od_0_do_1 albo int_od_0_do_100)

    wtedy moglby zasadniczo stablicowac po kryjomu takiego sinusa lub inne nawet zlozone
    wtrazenia (wziawszy pod uwage moje wyniki ze tablicowanie jednak duzo daje to
    moglbybyc wybitnie korzystne 9typu wlasnie jak mowie skoki wydajnosci typu 50 razy) -

    zalety: automatycznie sie robi i spora czytelnosc kodu, z kolei reczna wersja
    bardziej pracochlonna ale moglabbyc ciagle troche z przodu ze wzgledu na jawny dostep
    do tych malych tablic