    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: TP - neostrada
    Date: Wed, 8 Jul 2009 14:02:42 +0200

    > "Uprzejmie przypominamy ze promocyjna umowa na Neostrade sie panu konczy,
    > wkrotce bedzie pan placil pelna cennikowa cene - 180zl miesiecznie.
    > Proponujemy skorzystanie z nowej promocji, oplata 54zl, umowa na rok, dwa
    > lub trzy".
    >
    > No coz - milo ze przypominaja, widac ze obsluga posprzedazna dziala itp.
    >
    > Tylko czemu ja mam wrazenie ze oni koniecznie chca stracic klienta

    Tak. Kilka dni temu porównywałem sobie ceny internetu ADSL, mimo że jedna
    umowa (Neo 256kb/s) kończy mi się na jeseni 2010 roku druga (Orange Free
    256 kb/s - ta za 24 PLN brutto miesięcznie co to chwilowo była najtańsza na
    rynku póki nie podnieśli na skutek protestów innych opów że niby poniżej
    kosztów) kończy się na jesieni 2011 roku.
    I widzę że era taniejącego internetu w PL się skończyła.
    Przede wszystkim teraz już tylko TP oferuje ADSL 256 kb/s (jeszcze niedawno
    robił to Orange czyli w zasadzie też TP).
    Teraz i Orange ma jako najniższą ofertę 512 kb/s co w przypadku lokalizacji
    u mnie w domu wyklucza net.
    I tak czasem przy zalatwianiu problemów, technicy w RONiU czy CKU marudzą że
    "ja bym przy tych parametrach łącza napisał negatywne warunki techniczne i
    wogóle bym panu tego ADSL nie założył".
    No cóż. Ale założono, umowa w mocy i nawet ostatnio jako tako działa (zrywa
    synchro gdy burza w okolicy - kiedyś zrywało regularnie co parę minut ale
    teraz mam "prawdopodbnie najlepszą parę w okolicy". Jak w reklamie piwa).

    Ciekawe co ja - biedny Miś - zrobię po październiku 2010 ?
    Neo 256 na ile by nie brać - drogo.
    Wtedy już JEDYNIE 20km ode mnie będzie prawdopodbnie w Śniatowie BTS CDMA
    450 MHz.
    Ale jeśli będa takie warunki jak teraz........
    To chyba wolę już tą Neo 256.
    Orange będzie BMT (bo oni najmniej 512kb/s).
    Więc albo Neo (jeśli do tego czasu nie zlikwidują oferty 256 bo u nas to
    wszystko możliwe) albp CDMA.
    Antenę w razie czego na pasmo NMT mam (kierunkowa Yaga).
    Ale warunki straszne.
    Trzeba kupić na własnosć modem za sporą sumkę (jeśli umowa na rok to za 699
    PLN).
    I strach. Bo w czasie burzy...... Jak padnie to tylko u nich mogę drugi
    kupić. Ciekawe na jakich warunkach.
    Powiedzmy że dają gwarancję na rok a ja kupuję za 99 PLN i podpisuję umowę
    na 3 lata.
    Po roku i jednym dniu modem wysiada.
    Co wtedy ?
    Zanim na mojej centrali zrobili ADSL to korzystałem z czegoś co się nazywało
    Go!Internet.
    Wziąłem opcję 512 kb/s downlink.
    Działało tragicznie.
    Acha - zamówiłem ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ usługę instalacji podejrzewajac
    słusznie że bedą trudnosci z ustawieniem anteny na egzotycznego satelitę.
    No i pobrali opłatę po czym....każdy ICH instalator odmówił przyjazdu do
    mnie bo "ZA DALEKO".
    Zaproponowali mi "dogadanie się" z ich instalatorem z..... Poznania (ja
    miałbym "prywatnie" mu sfinansować przyjazd).
    Zaprosiłem jednego z lokalnych monterów TV SAT. Nie mógł znaleźć tego
    satelity.
    Dopiero drugi załatwiony przeze mnie monter (mający dobry przyrząd do tego
    celu) w końću znalazł słabiutki sygnał (cały teren odsłonięty a antena,
    konwerter i modem od ich).
    No i zadziałało.
    Uplink był po GPRS Idea (wówczas).
    Miałem więc na dachu osobną antenę paraboliczną do "odbioru" internetu oraz
    obok yagę na 900 MHz aby dosyłać swój uplink do BTSa w Dargobądzu (9 km
    przez las).
    Aż przyszła burza i wyrównała.
    Pamiętam że firma dawala dwie opcje: kupno modemu lub dzierżawa.
    Wybralem rozsądnie dzierżawę.
    Modem byl zintegrowanym terminalem łączonym z pecetem przez LAN.
    Mial gniazdo LNB orz GSM i złącze zasilacza.
    Typowo dedykowany sprzęt (z boku slot na kartę SIM).
    No i w czasie burzy piorun uszkodził ten modem (oraz moją kartę LAN na PCI
    na szczęscie bo komputer stary).
    Dodatkowo uszkodzniu uległ faksmodem w pececie orz domofon (wkładka
    elektretowa tzn tranzystor w nią wbudowany) oraz tranzystor wzmacniacza
    mikrofonowego w mieszkaniowej częsci domofonu.
    Dodatkowo piorum zrobił przerwę na zaciskanym (przez monterków TP) złączu w
    puszce na murze domu (_PODZIEMNE_ przyłącze łączy się z przewodem z gniazdka
    w mieszkaniu).
    Oczywiscie firmie nie zgłosiłem przyczyny awarii ich modemu.
    Gdy wymieniłem kartę LAN na PCI to okazało się, że w modemie uszkodziła się
    tylko część LAN.
    Diody świecące zgłaszały zalogowanie do sieci GSM i odbiór sygnału SAT.
    Terminal mi wymienili bezpłatnie.

    I tego mi brakuje w ofercie Orange Freedo Pro.
    Chcą aby kupić ich modem (też w zasadzie praktycznie dedykowany) i w razie
    awarii bujaj się.
    Umowa podpisana więc płać a modem to twoja sprawa boś go kupił na własność.
    Tego się boję gdybym miał się kiedyś zdecydować na Orange Freedom Pro.
    A mogę nie miec akternatywy !
    Bo "idąc z duchem czasu" TP zlikwiduje ofertę Neo 256 i nie będę mógł
    przedłużyć umowy bo ..... BMT.
    Były ale się zmyły. My już "tak wolnego" internetu nie zakładamy bo jest
    postęp. Taki postęp, że miałeś inteterne a teraz nie możesz.
    No chyba abonencie że nie bedziesz się szarpał i twoja umowa przejdzie na
    warunki "niepromocyjne".
    Wtedy płacił bym za 256 kb/s wiecej niż niektórzy za 6 Mb/s.
    A jeśli coś się nie podoba abonencie to droga wolna. Nikt nie zmusza.
    Mamy postęp i wasza wieś "nie rokuje".
    "Mieliście już internet i powinno wam wystarczyć".
    "Poza tym jątrzyliście, warcholiliscie po Usenecie, nadużyliście.....i
    jesteście na liście..."
    vari