    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TV i podłączenie anteny od skanera
    Date: Thu, 9 Jul 2020 12:53:34 +0200

    Użytkownik "netx" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Mam TV LG 32LM6300 z DVB-T z standardowym gniazdem antenowym i mam
    >antenę biurkową taką:
    >https://www.ercomer.pl/pl/p/Antena-szerokopasmowa-S
    kyscan-Desktop/2740
    >(antena nie była kupiona z myślą o TV).
    >Antena ma przewód zakończony wtykiem BNC. Pytanie czy mogę podłączyć
    >tą antenę do TV używając przejściówki:
    >https://allegro.pl/oferta/adapter-rtv-metalowy-wtyk
    -tv-gniazdo-bnc-vitalco-7016708519
    >Czy jak podłączę tą antenę to TV to nic się nie uszkodzi w TV? Pytam
    >bo gdzieś mi się obiło o uszy że wtyk BNC to 50ohm, a w manualu do TV
    >piszą o 75ohm: zacytuję instrukcję TV:

    Od tego nic ci sie nie uszkodzi, w antenie odbiorczej tak male moce,
    ze nic.
    Co innego w nadawczej.

    Ale ... telewizory moga miec wbudowane zasilanie dla anten aktywnych.
    Czy ta antena kompatybilna ... ale uszkodzic sie nadal nic nie
    powinno.

    No i jesli dobrze widze - to antena na polaryzacje pionową.
    A nasze muxy w wiekszosci poziome.

    Nie wiem czy ten krzyzyk na dole to dipole odbiorcze, czy tylko
    przeciwwagi, ale mozesz sprobowac ustawic antene poziomo.

    J.