-
Data: 2011-01-14 21:38:22
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 14 Jan 2011 00:28:56 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> Ale jednak balast w autach przykręca się pod środkiem ciężkości żeby ten
> moment zmniejszyć.
Balast często przykręca się w miejsce fotela pilota zamiast przy
grodzi, a przecie w wybebeszonych FWD środek ciężkości jest
bardzo przesunięty do przodu. Czesto też się mocno cofa fotele
załogi (patrz np. Abarth S2k).
> Gdyby moment bezwładności był zaletą, to przykręcałoby się go po pół w
> okolicach zderzaków.
Widzisz tylko czarne i białe? A wiesz, że w RWD silnik wisi za
przednią osią, co w przypadku R4 nie jest specjalnie trudne?
Redukuje się moment bezwładności, ale nie za wszelką cenę. Bo
auto może jeździć w winklach szybciej, ale ewentualny obrót
wymaga bardzo szybkich rączek: patrz Clio V6 czy MR2.
> W ramach ciekawostki to gdzieś widziałem jak w NASCAR balast przykręcano
> właśnie na końcach samochodu - tylko tam może faktycznie im samochód
> łagodniejszy tym lepszy.
NASCAR ma dosyć specyficzny regulamin.
> Gdyby byli w stanie zrobić zwycięską rajdówkę S1600 na bazie 116, to
> mogliby to przekuć na duży sukces marketingowy na polu FWD vs RWD.
Chyba nie byliby w stanie:
--8<--
ARTICLE 6: RESTRICTIONS FOR CARS HOMOLOGATED IN THE SUPER 1600
KIT VARIANT
6.1 Definition
A Super 1600 Kit variant (VK-S1600) is a variant of a fixed
model of car previously homologated in Group A and must
therefore be assembled like a Group A vehicle.
Eligible vehicles are models with front-wheel drive and a
normally aspirated engine with a cylinder capacity of up to 1.6
litres in kit variant.
--8<--
> Natomiast ja obawiam się że mogłoby się to nie udać, a oni pewnie nawet
> już próbowali.
Zmienić regulamin? Po co, jak można się lansować przez WTCC czy
DTM?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.01.11 21:45 Robert Rędziak
- 15.01.11 00:02 Tomasz Pyra
- 15.01.11 00:30 Robert Rędziak
- 15.01.11 00:31 Robert Rędziak
- 15.01.11 01:11 Tomasz Pyra
- 15.01.11 09:36 MarcinJM
- 15.01.11 10:45 Krzysiek Kielczewski
- 15.01.11 10:57 Robert Rędziak
- 15.01.11 11:00 DoQ
- 15.01.11 14:02 J.F.
- 15.01.11 14:09 J.F.
- 15.01.11 16:27 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 15.01.11 16:34 MarcinJM
- 15.01.11 17:05 J.F.
- 15.01.11 17:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
- Polacy zbiednieli
- NOWE PRAWO NADCHODZI. KASKI I KARY DLA MŁODYCH KIEROWCÓW. DROGOWE ZERO
- Kiedyś to było. Muszę go mieć ;-)
- Efekt "chińczyków"? Szok! Mazda, VW i inni zaczynają obniżać ceny!
- będzie ten przeglad po nowemu?
- Grawitacyjny magazyn energii Mastera
- Mały box bagażowy i koła rowerowe
- Czy jest nam z tego powodu przykro?
- Czy produkujemy jakiekolwiek auta eksportowane do Stanów Zjednoczonych?
- Motodziennik test - NOWOŚĆ - LEAPMOTOR T03 - LEPSZY OD DACII SPRING. Za 100 zeta miesięcznie...
Najnowsze wątki
- 2025-09-13 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-09-13 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-09-13 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-13 Jestem pod wrażeniem. Komputery bankowe w łikendy nie odpoczywają ;-)
- 2025-09-13 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-09-13 SFP, 10G, simplex sc/apc
- 2025-09-13 KIA 2025r
- 2025-09-12 Rejestracja godna elektryka
- 2025-09-12 Koniec dopłat
- 2025-09-12 Odszkodowanie
- 2025-09-12 Warszawa => Senior SAP Consultant - PP area <=
- 2025-09-12 Adopcja "na organy" jest/będzie legalna (dla "psów ze schroniska")?
- 2025-09-12 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-09-12 Myśl prawna bodnarów tuskistanu podbiła Brazylię? [wyrok za "organizacje przestępczą"]