    From: "marcin markowski" <n...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tablice Winklera - problem
    Date: Mon, 17 Aug 2009 07:38:51 +0000 (UTC)

    sas57 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    wsp=F3=B3czynni=
    > dobiera si=EA dla schematu obci=B1=BFe=F1 w kt=F3rym dane prz=EAs=B3o jest
    > obci=B1=BFone. Jak np. w takiej samej belce, ale prz=EAs=B3o pierwsze.
    > Pierwszy wsp. dla M1=3D0,077, drugi wsp.=3D 0,100. Dla prz=EAs=B3a
    trzecieg=
    > wsp1=3D0,036 a wsp2=3D0,081. W takiej interpretacji, niestety, w
    prz=EA=B6l=
    > drugim nie mam poj=EAcia jaki wsp=F3=B3czynnik dobra=E6. Chyba, =BFe to
    moj=
    > ca=B3e rozumowanie jest b=B3=EAdne. Wtedy prosz=EA o wyja=B6nienie.
    Niestet=
    > y nie
    > mam mo=BFliwo=B6ci aby kto=B6 mi to wyt=B3umaczy=B3. Bo zasada jest na
    pewn=
    > bardzo prosta, a nie chc=EA zgadywa=E6, czy wybiera=E6 intuicyjnie. Tak wi=
    > =EAc
    > prosz=EA o pomoc i z g=F3ry wielkie dzi=EAki.
    > Pozdrawiam Andrzej.

    Witam. Wytłuszczone sa najwieksze wartości (przy czym ujemne tylko wtedy gdy
    w kombinacji z dodatnimi wartościami dla obciazen stałych dadzą wartośc
    ujemną - czyli sa wieksze wartoscią bezwzgledną od wsp dla obc stałych z
    założeniem dodatkowym że inny wsp (nawet dla momentow podporowych) nie da
    bardziej ujemnej wartości). Jesli chcialbys narysować obwiednie to dla M3
    robisz dla obicazen stalych zawsze 0,036 natomiast dla zmiennych raz 0,081 a
    drugi raz -0,045 (sytuacja lustrzanego odbicia obciazenia zmiennego). Dla
    przęsła 2 identycznie - pamietaj ze zmienne moze ustawić sie symetrycznie do
    schematu). Słowem momenty w przesach 2 i 3 są takie same (chyba ze
    technologicnzie wykluczasz pewne rozozenie się obciązenia zmiennego). Tak mi
    sie po krótce wydaje - bardzo dawno temu w to zaglądałem.