    From: "marcin markowski" <n...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tablice Winklera - problem
    Date: Wed, 19 Aug 2009 12:40:52 +0000 (UTC)

    sas57 <s...@o...pl> napisał(a):

    1. > W moim przypadku zak=B3adam r=F3wnomierne roz=B3o=BFenie obci=B1=BFe=F1
    zmi=
    > ennych.

    odp1. Czyli rozumię że obicązenie zmienne albo jest na wszystkich przesłach
    jednoczesnie albo nie ma go wogole? Jesli tak to dla M2 i M3 współczynniki
    wynoszą dla stałych i zmiennych tyle samo (po 0,036).

    2.

    > Nie do ko=F1ca rozumiem. W jakim sensie "raz 0,081 a drugi raz -,045"?
    > Licz=B1c Mmax dla M3 dla obci=B1=BFenia sta=B3ego daje 0,036, dla zmiennego
    > 0,081 i tutaj wydawa=B3o mi si=EA, =BFe sytuacja jest dla mnie jasna :)
    > Pr=F3bowa=B3em zrozumie=E6 to na bazie przyk=B3adu. A wi=EAc dla sta=B3ego
    > obci=B1=BFenia przyjmujemy 1 wsp. Natomiast dla zmiennego, ten wsp. dla
    > kt=F3rego schemat obci=B1=BFe=F1 przewiduje akurat obci=B1=BFenie
    ci=B1g=B3=
    > e na tym
    > odcinku (w naszym przypadku na "odcinku" M3, a wiec wsp. 0,081).

    odp2
    No to ja juz sie troche pogubilem jakie możliwości masz brac pod uwagę ad
    obciazenia zmiennego bo w p1 pisaleś ze w twoim przypadku zachodzi przypadek
    rownomernie rozlozonego obciazenia zmiennego (czyli wystepuje na wszystkich
    przęsłach jednoczesnie tak jak np śnieg - jak pada to na caly dach a nie na
    jedno przeslo płatwii (pomiając przypadek odsnieżania częsci dachu)). Jesli
    jednak zle zrozumialem i obciazene zmienne moze wystepować także lokalnie
    (np magazyn mat sypkich gdzie nie wiadomo gdzie nasypią na stropie)to dla
    przęsła m3 (zresztą m2 tak samo) nalezy przyjąć raz 0,081 (przypadek
    obciazenia przęsła 1 i 3 i wtedy moment wyniesie M3max) a drugi raz -0,045
    (przypadek lustarzanego odbicia czyli obciazenia przęsła 2 i 4 i wtedy
    moment wyniesie M3min - liczy sie to dla tego ze jesli obciazenie zmienne
    jest wieksze co do wartosci bezwzglednej od stalego (z uwzgl tych wsp) to w
    przesle bedzie moment ujemny co np w przypadku żelbetu ma duze znaczenie- -
    rozciaganie gornej czesci przekroju ).

    3.
    > Tak jest to przedstawione na przyk=B3adzie do kt=F3rego link podaj=EA
    ni=BF=
    > ej:
    >
    > Czy to jest ca=B3kowicie chybione rozumowanie? Przewertowa=B3em kilka
    > przyk=B3ad=F3w i si=EA sprawdza :)

    odp3. Na tym przykladzie jest to przedstawione własnie tak jak ja to
    napisalem (jest liczony M2(max ale nie oznaczony jako max) oraz M2min.
    Tylko ze ten przyklad nie jest za szczęśliwy bo przy belce 5cio przeslowej
    maxymalne momenty zachodzą dla symetrycznych układów obciążeń (dla m2min
    obciazenie 1,3,5 przęsła, a dla m2max obciazenie 2 i 4 przesła) stąd nie
    trzeba robić "myku" z lustrzanym odbiciem układu obciazen... Zauwaz ze
    tablice podaja tylko wartosci dla układów obciazenia wywołujacych maksymalne
    momenty przeslowe (jesli np max momenty wystepowaly by dla ukladu obciazenia
    z linijki nr 4 (belka 5 przesl) ktory jest niesymetryczny to trzeba by bylo
    kombinować z lustrzanym odbiciem.

    co do reszty to troche nie wiem o co Tobie chodzi...