    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 18 Jan 2015 23:37:38 +0100

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 20:21:49 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Inna sprawa, że te klatki za czasów Bublewicza były mizerne - jedna rurka
    > wzdłuż drzwi, druga po słupku i to było wszystko.
    > ---
    > Problemem wypadku Bublewicza nie była słaba klatka tylko długi czas
    > wyjmowania go, czyli to co słusznie lub nie zostało poruszone w tym
    > kontekście.

    To że drzewo weszło do środka było wynikiem ówczesnych klatek które były
    bardzo słabe.
    Potem istotnie bardzo długo czekał na pomoc, a na koniec trafił do jakiegoś
    słabego szpitala.

    Gdyby taki wypadek zdarzył się dziś prawdopodobnie współczesna klatka by to
    wytrzymała na tyle, że sam by wysiadł, najpóźniej po kilku minutach
    nadjechałby odpowiednio wyposażony wóz strażacki, śmigłowcem
    przetransporotwanoby go do przyzwoitego szpitala.

    A co do zabezpieczenia samochodu, to dziś dużo lepiej zabezpieczone auta
    spotyka się na KJS, a minimalne wymogi dla klatki, do startu w jakimkolwiek
    rajdzie są znacznie wyższe niż wtedy.

    To co miał Bublewicz wyglądało tak:
    http://shop.racingfuel.biz/images/product/f/ford-sie
    rra-rs-cosworth-2-doors-omp-roll-cage-256px-256px.jp

    A to co mają współczesne rajdówki wygląda tak:
    http://atlasteam.gr/eshop/catalog/images/18.jpg

    Do tego nie wiem jakie były wtedy zwyczaje dotyczące materiałów z których
    klatki się budowało.