    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Date: Fri, 14 Oct 2022 19:12:54 +0200

    On Fri, 14 Oct 2022 18:19:20 +0200, nadir wrote:

    > Nie wykluczam, że są miejsca gdzie będzie tak jak piszesz. Zresztą w UK
    > jeżdżą po odwrotnej stronie drogi, to dlaczego ceny mają u nich nie być
    > poodwracane?

    No, prawde mowiac w cenach transportu to oni mają niezlego hopla ..

    > Jak już jest rozwinięta w mieście sieć tramwajowa i uzupełniona
    > autobusową, to metro tak średnio się spina ekonomicznie. No o na 100%
    > nie będzie przystanków nawalone jak dla tramwajów.

    > Masz się zniechęcić do samochodu i przesiąść na a komunikację miejską.

    Mowisz? w tym przypadku podejrzewam raczej jakis "wypadek przy pracy",
    ale jesli zielone ma sie zapalic tramwajowi jak drzwi zamknie na
    przystanku, tramwaj jest co 2 minuty ... w jednym kierunku,
    to niewiele zostaje dla samochodow z bocznych ulic ...

    > Dlatego puszcza się jeden tramwaj za drugim a Ty musisz stać.

    Nie mowie nie.
    Ale wniosek tego - srednie miasto tramwaj, duze miasto metro.
    Albo duzy tramwaj :-)

    > Akurat w metrze to motorniczy już jest w ogóle nie potrzebny. Nawet w
    > Polsce testowano autonomiczne tramwaje, a co dopiero metro. Gdzieś

    No ale ciagle jest

    > czytałem/słyszałem, że na świecie, może w Chinach, a może Japonii
    > działają autonomiczne metra albo kolejki podmiejskie. Ale siedzi w nich
    > człowiek tylko dlatego, żeby pasażerowie nie czuli strachu/dyskomfortu.

    Mowisz ?

    > Metro w Warszawie budowano kilkadziesiąt lat i nadal chyba coś tam
    > dobudowują, raczej wątpię żeby jeszcze jakieś miasto w Polsce
    > zdecydowało się na metro. No chyba, że na wzór Moskwy, Petersburga czy
    > Kijowa zorganizuje się przy okazji schrony na wypadek wojny. Tylko, że
    > możemy przed tą wojną nie zdążyć.

    Kijow duzy.

    J.