  • 1. Data: 2022-10-01 19:18:11
    Temat: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "W Gorzowie mogą stanąć całkiem":
    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-ceny-
    pradu-zabijaja-trolejbusy-diesle-daja-7-tys-oszczedn
    osc,nId,6320840

  • 2. Data: 2022-10-05 14:26:36
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: K <...@w...pl>

    On 01/10/2022 18:18, ąćęłńóśźż wrote:
    > "W Gorzowie mogą stanąć całkiem":
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-ceny-
    pradu-zabijaja-trolejbusy-diesle-daja-7-tys-oszczedn
    osc,nId,6320840

    Dobrze, ze tego miliona aut elektrycznych nie rozdali ludziom bo to by
    dopiero byl problem.

  • 3. Data: 2022-10-06 08:30:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Oct 2022 13:26:36 +0100, K

    > Dobrze, ze tego miliona aut elektrycznych nie rozdali ludziom bo to by
    > dopiero byl problem.

    Standarowo pieprzysz jak potłuczony. Jeżdżę na prądzie i nadal 100km
    kosztuje mnie 12 zł w prądzie sieciowym, a przejeżdżając 16 tys. km przy PV
    kosztuje mnie 306 zł rocznie, w tym jest ogrzanie domu 190m2 i prąd bytowy.
    Podaj teraz koszty swojego dizelka i ogrzania domu/mieszkania to porównamy
    czy twoja prześmiewcza teza nie jest przypadkiem standardowo z tyłka
    wyciągnięta.

    Już abstrahując jak można się cieszyć z tego że czyste i ciche trojki
    zostały wykoszone na rzecz śmierdzącego i hałaśliwego diesla, tylko z
    powodu tego że firmy energetyczne, nas wszystkich, dymają na cenach
    energii, mimo tego że koszt wytwórczy energii wcale nie wzrósł aż tak jak
    wskazują na to ceny u odbiorców.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-10-12 00:00:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-06 o 08:30, Myjk pisze:
> [...]
    > powodu tego że firmy energetyczne, nas wszystkich, dymają na cenach
    > energii, mimo tego że koszt wytwórczy energii wcale nie wzrósł aż tak jak

    Co mają koszty do ceny u odbiorców?
    To w komunizmie cena była wynikiem kosztów produkcji.
    Komuna została obalona wysiłkiem papieża, Reagana i całego narodu i mamy
    kapitalizm. W kapitalizmie cena wynosi tyle, ile odbiorca jest chętny
    płacić i ani grosza mniej. Więc jeżeli są takie ceny, jaki są, to tylko
    dlatego, że są chętni, żeby tyle płacić.

  • 5. Data: 2022-10-12 02:30:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2022 o 00:00, Poldek pisze:

> [...]
    > płacić i ani grosza mniej. Więc jeżeli są takie ceny, jaki są, to tylko
    > dlatego, że są chętni, żeby tyle płacić.

    Ale w konkretnej sytuacji rynkowej. Przecież nie wpadliśmy wszyscy że
    chcemy płacić więcej za wszystko tylko wszyscy gracze na rynku to
    sprawili, także różni regulatorzy rynku, uświadomiliśmy też sobie
    conieco, "wszystko gra".

  • 6. Data: 2022-10-12 06:52:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-10-2022 o 00:00, Poldek pisze:

    > Co mają koszty do ceny u odbiorców?
    > To w komunizmie cena była wynikiem kosztów produkcji.

    I miało to swoje plusy.

    > Komuna została obalona wysiłkiem papieża, Reagana i całego narodu i mamy
    > kapitalizm. W kapitalizmie cena wynosi tyle, ile odbiorca jest chętny
    > płacić

    No właśnie nie ma chętnych do płacenia tyle ile sobie ktoś zażąda, gdy
    łamiąc reguły wolnego rynku regulacjami odgórnymi, oligopolista wyznacza
    cenę z sufitu.

  • 7. Data: 2022-10-12 17:19:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > powodu tego że firmy energetyczne, nas wszystkich, dymają na cenach
    > energii, mimo tego że koszt wytwórczy energii wcale nie wzrósł aż tak jak

    Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
    elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6). Jeśli chcesz, podaj, jakim
    autem jeździsz i porównamy ceny.
    Panele i pompy ciepła też nie są za darmo.
    Jeśli zatem róznica w cenie auta jest np. 80 tys. zł, paliwo po 7 zł, a
    różnica w przejechaniu 100 km - 5 zł (7 - Twoje 2 zł), to Twoje
    obliczenia wyglądają następująco:
    Ty za 16 tys. km płacisz 306 zł
    Ktoś spalinowym płaci za paliwo - (7 l/100 km) - 50 zł - 7800 zł.
    Róznica wynosi zatem 7500 zł. Jeśli auto elektryczne jest droższe o 80
    tys. zł, to zaczniesz oszczędzać dopiero w 11 roku.
    I jeszcze jedno - jeśli ktoś mało jeździ spalinowym autem, to po prostu
    mało płaci. Ty bez względu na liczbę przejechanych km musisz spłacić
    auto znacznie droższe (jeśli masz raty) lub od razu zapłacić znacznie
    więcej.
    Przy ratach na 5 lat (nie uwzględniając oprocentowania) masz rocznie do
    spłaty więcej o 16 tys. zł, zatem miesięcznie - ponad 1300 zł. Za te
    pieniądze można spalinowym przejechać 2700 km miesięcznie, czyli 32 600
    km rocznie (2 razy więcej niż Ty elektrykiem). Gdzie jest zatem ta
    oszczędność elektryka?

    T.

  • 8. Data: 2022-10-12 18:51:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:

    > Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    > kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
    > elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).

    Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    dopłatą).

    TG

  • 9. Data: 2022-10-12 18:59:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    > dopłatą).

    I generalnie na tym opiera się cała elektromobilność - na dopłatach do
    samochodów, fotowoltaiki i potem pasożytowaniu na systemie energerycznym.

    Dlatego elektryki istnieją bo jest ich mało. Jakby miał je mieć każdy to
    ani dopłat ani pradu nie starczy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-10-12 19:10:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:59 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > samochodów, fotowoltaiki i potem pasożytowaniu na systemie energerycznym.
    > Dlatego elektryki istnieją bo jest ich mało. Jakby miał je mieć każdy

    Bez dopłaty byłoby 150 tys. Dalej daleko od 200-300 tys podawanych przez T.

    Dopłaty do foto (w sumie 21kWp) dostałem całe 3k po roku od wydatku.
    Aż nie wiedziałem co z tą kupą forsy począć.

    TG