    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Date: Thu, 04 Feb 2021 23:59:30 GMT

    On 2021-02-04, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
    > Kupowałem przez Internet kabel elektryczny, zwany też przewodem, cięty
    > na metry. Odebrałem towar a zwinięty przewód o długości, jaką
    > zamawiałem, był związany taśmą pakową. Po rozcięciu taśmy i odklejeniu
    > jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.
    >
    > Czyszczenie wilgotnymi ręcznikami z płynem do mycia naczyń niewiele
    > pomaga. Szmata materiałowa + środek czyszczący typ melczko Cif trochę
    > lepiej działa, ale nadal się klei. Po kontakcie dłoni z klejem ciężko
    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?

> [...]

    W 99% przypadków izopropanol lub etanol (denaturat) wystarczą. Na ogół
    będziesz musiał trochę popocierać nasączoną nimi szmatką, może nawet
    zostawić opatulone na parę minut, ale finalnie zejdzie. Czym łatwiej się
    upaćkało od tasmy tym na ogół łatwiej schodzi.

    Takie rzeczy jak zmywacze do paznokci, aceton mają spore szanse
    uszkodzić powierzchniowo ten kabel. Benzyna ekstrakcyjna powinna byc ok,
    ale bezpieczniej ww. alkohole.

    --
    Marcin