  • Data: 2013-02-14 22:50:20
    Temat: Re: Telefon GSM Retro
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-14 00:17, Marek pisze:

    > przypomnij bo się już zgubiłem w tym wątku - po co słuchawka jest
    > odcinana? Co w słuchawce może ogluszyc? Dzwonic miał przecież ortginalny
    > dzwonek.

    Specyfika zastosowanego modułu GSM, którego konstruktorzy uparli się,
    żeby generował elektroniczny, modulowany sygnał dzwonka w słuchawce.
    Kilka razy przewertowałem dokumentację, ale nigdzie nie doszukałem się
    opcji wyłączenia tego sygnału.

    Pół biedy, gdy mowa o normalnym połączeniu, które przychodziło wtedy,
    gdy słuchawka leżała na widełkach i odzywał się dzwonek
    elektromechaniczny, wtedy tylko psuło to klimat starego telefonu.
    Gorzej, gdyby połączenie przyszło w momencie, gdy miałbym słuchawkę przy
    uchu - rozpoczęcie wybierania numeru albo moment, kiedy rozmówca się
    rozłączył, ale ja nie odłożyłem jeszcze słuchawki. Co prawda program
    zawiera w tych miejscach instrukcje odrzucenia połączenia
    przychodzącego, ale ponieważ nie działają one natychmiast przez moment
    pojawiał się ogłuszający ton.

    Zastosowałem więc rozwiązanie z odłączaniem słuchawki przez CD4066.
    Sprawdza się doskonale. Wolne klucze wykorzystam jeszcze do podpinania
    wyjścia generującego dialtone oraz mikrofonu (np. funkcja mute/unmute po
    wykręceniu zera w trakcie rozmowy).