  • Data: 2021-01-23 22:09:56
    Temat: Re: Telefon na wiele kilometrow.
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.01.2021 o 06:24, - pisze:
    > Jutub mi ostatnio podrzucil linka do jakiegos skeczu Manna i Materny gdzie jeden od
    drugiego kupije jakis mityczny mikrofon w sklepie w ameryce.

    > W komentarzach ktos napisal ze skecz jest bazowany na akcji jaka doswiadczyli w
    stanach.

    > Cytat z ksiazki ponizej.
    >
    > Oczywiscie te 200 czy 600km to jakas sciema ale zastanowilo mnie czy w usa byly
    jakiekolwiek rozwiązania w rodzaju extendera na pare km czy to po prostu zwykly dect
    w ktorym zamiast 200m ktos dodal "k" przed "m".

    > Byly takie wynalazki kiedys?

    Tak, były. W USA w czasach przedkomórkowych były dostępne urządzenia
    typu analogowy telefon bezprzewodowy dużej mocy. Baza w domu, antena na
    dachu i ze słuchawką można było chodzić sobie po swoim ranczu (albo
    jeździć konno :). Zasięg do kilkanastu kilometrów w płaskim terenie.

    W Polsce były używane za komuny telefony radiowe. Stacje bazowe z wysoko
    umieszczoną anteną w większych miastach i słuchawki w służbowych
    samochodach (czyli takie superkomórki). Abonentami mogli być oczywiście
    tylko wyżsi urzędnicy.

    OIDP, to dyskusja na podobny temat była na tej grupie pod koniec lat
    dziewięćdziesiątych.

    yabba