-
Data: 2020-09-01 09:06:46
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Adam,
Tuesday, September 1, 2020, 12:13:24 AM, you wrote:
>>> Takiego informacja znalazłem:
>>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
>>> Baterie Li-S.
>>> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
>>> ładowało 8 godzin.
>> A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
>> (...)
> Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
> Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego
> będzie się ładować pół godziny.
> Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
> akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
> niezbyt długiej trasie ;)
Wymiana akumulatorów ma sens tylko i wyłącznie przy pracy ciągłej -
dlatego w podnośnikach widłowych używanych w magazynach pracujących
24/7 stosuje się wymienne akumulatory.
Obecnie nawet ciężarówki nie jeżdżą ciągle. Tesla planowała system
wymiany akumulatorów ale dali sobie spokój - i dobrze. Za dużo rzeczy
do przełączania, za dużo możliwości popełnienia błędu. To nie bateria
płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
skomplikowana. Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania
akumulatorów i już samo to powoduje, że czas demontażu i montażu zbliża
się do czasu ładowania.
Nie wierzę w to, że nawet dysponując technologią, ktoś do seryjnego
samochodu osobowego wsadzi akumulator o pojemności pozwalającej na
przejechanie 2000 km. To nie ma sensu ekonomicznego. Nikt tyle nie
przejeżdża jednym ciągiem. To pójdzie w kierunku mniejszego i
lżejszego akumulatora, z zasięgiem max 1000 km. Doładowanie w czasie
przerwy obiadowej zasięgu o 500 km (75 kWh) daje zasięg maksymalny dla
dziennej trasy 1500 km i wystarczy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.20 09:26 Przemek Jedrzejczak
- 01.09.20 09:33 collie
- 01.09.20 10:10 Adam
- 01.09.20 11:32 RoMan Mandziejewicz
- 01.09.20 11:48 T.
- 01.09.20 13:12 Jacek Maciejewski
- 01.09.20 13:17 K
- 01.09.20 16:00 T.
- 01.09.20 16:39 ąćęłńóśźż
- 01.09.20 16:41 ąćęłńóśźż
- 01.09.20 16:42 ąćęłńóśźż
- 01.09.20 17:38 K
- 01.09.20 18:53 J.F.
- 01.09.20 19:16 K
- 01.09.20 19:43 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=