  • Data: 2018-08-08 21:21:48
    Temat: Re: Termostat: LM57 Texas Instrument
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-03 o 00:12, Pszemol pisze:

    > Ano nie jest...
    >
    > Otóż ten układ jest zasilany prosto z sieci...
    > Użyty jest beztransformatorowy zasilacz na NCP1014, ustawiony aby
    > produkował 11V i to jest podawane na micropower regulator LP2981. Oba
    > układy grzeją się sporo...
    >
    > Z tego regulatora zasilana jest zielona LED sygnalizująca zasilanie (150
    > ohm opornik z 3.3V zielony led, czyli prawie 10mA).
    >
    > Jak układ wykryje temperature niższą niż progowa, czyli włączy grzałkę, to
    > dostajemy dodatkowy pobór prądu rzędu 20mA bo mamy żółtą diodę
    Jak już pisałem za dużo Ci te diody biorą, albo obetnij im o połowe prądy
    albo wymień je i jeszcze bardziej zredukuj pobór prądu.

    > sygnalizującą załączenie grzałki i leda wewnątrz optotriaka, a właściwie
    > optycznie izolowanego sterownika normalnego triaka (układ MOC3020) czyli 2x
    > 10mA przyrost prądu i regulator LP2981 się grzeje jeszcze bardziej gdy
    > grzałka włączona i podgrzewa termostat siedzący na laminacje FR4 obok...
    >
    > Myślę, że dojdą dodatkowe problemy jak się to puści w Europie na dwukrotnie
    > większym napięciu sieciowym - pewnie NCP1014 będzie jeszcze cieplejszy :-(
    To daj mu zasilanie przez opornik 1W i dobierz go tak aby w najgorszym
    przypadku stracić na nim np 0.5W, możesz go polutować na dłuższych
    nogach i nie będzie ci grzał płytki.

    --
    Pozdr
    Janusz