eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeslaRe: Tesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla
    Date: Mon, 4 Apr 2016 22:01:23 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 90
    Message-ID: <nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
    <ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
    <ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
    <7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
    <5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1459800080 14766 83.142.198.226 (4 Apr 2016 20:01:20
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Apr 2016 20:01:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579406
    [ ukryj nagłówki ]

    On 04.04.2016 12:28, Myjk wrote:

    >> Dla grzania węglem bezpośrenio na miejscu będzie to pewnie coś koło 80%.
    >> Dołóż jakieś koszty dystrybucji węgla (choć do elektrowni też trzeba
    >> dowieźć, ale będzie sprawniej) wychodzi ci, żeby w elektrowni trzeba
    >> skotłować jakieś 2 razy więcej węgla niż lokalnie.
    >
    > Brednie o 80% sprawności to możesz wciskać zagorzałym węglarzom. :P
    > Sprawność 80% to najlepsze piece podajnikowe wyciągają w LABORATORIUM,
    > pracując na mocy _znamionowej_. Z rzeczywistymi warunkami niewiele ma to
    > wspólnego -- patrz afera producentów samochodów z emisją. Testy sobie,
    > życie sobie. Z kotłami węglowymi jest TO SAMO, tylko jeszcze gorzej.

    Przede wszystkim, jak masz dobrze zwymiarowany kocioł, to będzie coś
    koło tych 80% - rzeczywiście problemem będzie okres przejściowy, gdy
    pracuje na pół gwizdka. Niech będzie srednio 60. Sprawność elektrowni to
    max 46% W praktyce poniżej 40. Niech będzie 40 - razy 0,9 na przesył -
    36%. Dalej wychodzi, że musisz skotłować prawie dwa razy więcej węgla.


    > Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%.

    No dobra - niech będzie 60%.

    > O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?

    Ale tu nikt nie dyskutuje. Spaliny masz czystsze z elektrowni. Tylko
    więcej CO2 wyemitujesz.

    > O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej), biorąc pozostałe ze
    > słońca,

    ???

    Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)

    > Wg moich obliczeń jest to ~40%

    Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.

    > a należy do tego
    > jeszcze dorzucić, że elektrownie są często także ciepłowniami i sporo
    > osiedli jest ogrzewanych przy okazji produkcji prądu -- więc sprawność
    > elektrociepłowni w zimie jest jeszcze większa.

    Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
    do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.

    > Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
    > emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
    > Tak samo jak pojazdy elektryczne.

    Nie da się ukryć, że jest to duża zaleta - nikt tego nie kwestionuje.

    > Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
    > przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
    > dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
    > jeździć autobusy elektryczne.

    Z tym, że po pierwsze trzeba te baterię wozić, po drugie nie starczy ich
    na cały dzień, po trzecie bedą miały jeszcze gorszą sprawność od
    tramwaju (która jest już gorsza od zwykłeg autobusu). Problem z
    tramwajami polega na tym, że u nas szybki tramwaj to taki co ma dużo
    szyb, ale dalej jest wolniejszy od autobusu:(

    >> Nie do końca jest to prawdą - zależy co liczysz - jak CO2 to dopóki w
    >> elektrowni spalasz węgiel, będzie gorzej. Jak inne syfy - z elektrowni
    >> wylatuje prawie czysta para, a śmieci składuje się na hałdach. Pytanie
    >> czy taka hałda jest faktycznie fajna;)
    >
    > Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
    > akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
    > poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.

    Generalnie sprawa jest skomplikowana i nie jest takie oczywiste czy
    sobie poradzi. Co nie znaczy, że jedynym kryterium powinna być emisja
    CO2 jak w świadectwach energetycznych, bo prowadzi to do oczywistych bzdur.

    > Z dwojga złego wolę syf na hałdach niż w płucach ludzi, których potem
    > trzeba będzie z tego syfu leczyć.
    >
    > Z komina elektrowni nie wychodzi tylko para (chyba że masz na myśli
    > chłodnice). :P Natomiast pyły, benzo(a)pireny, NOx, SOx są z pewnością
    > emitowane w dużo mniejszym stopniu niż z kominów pod strzechami nawet
    > uwzględniając i przeliczając "straty" na produkcji prądu.

    Dlatego napisałem _prawi_ czysta para.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: