    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla do Chorwacji
    Date: Thu, 12 Nov 2020 22:46:05 +0100

    On 2020-10-06 07:47, Cavallino wrote:
    > Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

    >Co ma google do wiatraka. Sumujesz czasy wszystkich postojów i
    >wychodzi ile zajęły tankowania. 5x 40 min to 3h 20min. Jadąc
    >spalinowym miałby np 1-no (słownie JEDNO) tankowanie przez 15 minut
    >(słownie PIĘTNAŚCIE

    Raczej wiecej, nie lubie do konca wypalac, szczegolnie jak grozi korek
    w upale ..

    >MINUT). Oczywiście można sobie zjeść obiad i nawet przespać się, ale
    >nie jest to uwarunkowane koniecznością zatankowania auta.

    Ale akurat na takiej trasie obiad jest potrzebny, a co najmniej
    uzasadniony.
    Wiec jedno ladowanie masz "gratis". Zakladajac, ze jest szybka
    ladowarka z jadlodajnia :-)

    Jak masz wiecej bab na pokladzie, to i toalety trzeba odwiedzac, wiec
    znow troche czasu w spalinowym marnujesz.
    Ja bym jakiejs spokojnej kawki nie odmowil, wiec kolejne 10 minut ...

    >Jest akceptowalne jednorazowo jadąc na urlop spędzenie nieco
    >dłuższego czas w podróży,

    To nie jest "nieco dluzszy czas", tylko zahacza o nocleg w trasie.
    Co akurat niektorym moze sie podobac.

    >ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest jak codzienne
    >2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia.

    Ale tak to nie marnujesz, bo ladujesz noca w garazu, czy na zakupach

    >Mnie się nie chce nawet zajechać 300m do garażu ładować bo Twizy obok
    >drzwi wejściwoych staje.

    A niektorzy maja 10m do garazu :-)

    >Jakbym musiał jeździć na stacje ładowania to przestałbym nim jeździć.

    Ja tam lubie swiezy chlebek, wiec jakbym mial ladowarke pod sklepem

    >Całe to gadanie o elektrykach kupy się nie trzyma. Bo żeby one były
    >użytkowo konkurencyjne to ładowarki musiałyby być na każdym kroku a
    >nie tylko gdzieniegdzie tak, by właśnie dało się ładować przy okazji

    Beda. Tylko ... za ile :-)

    > a nie ekstra zmieniając trasę, zatrzymując się piąty raz czy idąc na
    > zakupoy do sklepu, do którego normalnie nie chodzimy.

    W codziennej trasie mam kilka sklepow do wyboru. Moge wybrac ten z
    ladowarka.
    Na razie zaden nie ma ...

    >Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

    Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

    >Można sobie wygodnie zorganizować życie, ale samochód elektryczny
    >jest raczej przeszkodą niż rozwiązaniem.

    To ci miasto da bodziec i wygodnie zakaze wjazdu spalinowych do
    centrum :-P

    J.