    Subject: Re: Tesla pozera Daimlera
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 16 Sep 2020 10:11:01 +0200

    W dniu 2020-09-09 o 18:48, robot pisze:
> [...]
    ten-mitarbeiter-zittern-vor-der-us-uebernahme_102986

    aimler-dieter-zetsche-luxusrente-in-krise-jobangst/

    > Ciekawe ciekawe.
    >
    > https://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/gielda
    /10361368/elon-musk-stracil-ponad-16-mld-dolarow-w-j
    eden-dzien-akcje-tesli-nurkuja.html

    > Nie tylko tesla jak widać.

    To taka teoretyczna strata, bo Musk nie sprzedaje akcji. Ba - on nawet
    nie jest ich właścicielem, bo poszły w ludzi. Nie wiem, ile Musk ma
    akcji swojej firmy - ktoś wie? No i wyobraźmy sobie, że Musk sprzedaje
    wszystkie swoje akcje - jak zachowałby się rynek? Podejrzewam że cena
    spadłaby o jakieś 90%, bo ludzie by się bardzo wystraszyli, co się dzieje...
    Giełda to łańcuszek św. Antoniego albo piramida finansowa. Firma zarabia
    praktycznie tylko raz - kiedy akcje emituje (zwykle najwięcej podczas
    pierwszej sprzedaży). A potem na standing finansowy firmy nie ma wpływu
    cena akcji - to tylko zabawa posiadaczy tych akcji, która się w
    praktycznie żaden sposób nie przekłada na firmę (no chyba że chce
    wyemitować kolejną transzę, to wtedy ma).
    T.