  • 141. Data: 2011-01-11 14:51:11
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 11 Sty, 15:40, "Andrzej Jarzabek"
    <a...@g...pl> wrote:

    > Jesto to znacznie silniejsza gwarancja niż tylko taka, że jakieś
    > "laboratorium" dostało oprogramowanie do przetestowania i nie znalazło błędów.
    Nie jest znacznie silniejsza, jest silniejsza zaledwie odrobine.
    Od tego za pracownik ma umiejetonsci jest jeszcze bardzo dluga droga
    do
    tego ze z tych umiejetnosci w pelni skorzysta.
    Pozdrawiam

  • 142. Data: 2011-01-11 14:53:54
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 11 Jan 2011 09:16:26 +0100, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >Chyba lepsze porównanie to algorytmy i struktury danych. Z tej wiedzy
    >każdy korzysta codziennie, chyba że akurat debugguje. ;)
    >
    >w.

    Tak, to dobre porownanie. W inzynierii mechanicznej odpowiednikiem
    bylby wyklad Czesci Maszyn

    A.L.

  • 143. Data: 2011-01-11 14:54:48
    Temat: Re: Test porównawczy jezyków programowania
    Od: "Andrzej Jarzabek" <a...@g...pl>

    Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> napisał(a):

    > Tyle że wykształcenie jest w większości przypadków SKUTKIEM lepszych
    > predyspozycji, a nie PRZYCZYNĄ lepszej pracy danej osoby.

    Po pierwsze, to nie ma znaczenia.
    Po drugie, to jest bzdura. Uważasz, że pisanie programów to instynktowna
    zdolność, której nie trzeba się uczyć? Że można posadzić powiedzmy dzikiego
    Indianina z dżungli amazońskiej, i jeśli ma dobre predyspozycje, to bez żadnej
    nauki napisze mi program?

    > Po prostu część
    > (prawdopodobnie mniejszość) osób z właściwymi predyspozycjami nie zdobyła
    > owego formalnego wykształcenia. I dzięki tym predyspozycjom może mieć ten
    > sam poziom wiedzy/umiejętności, co osoba z formalnym wykształceniem.

    Nie może.
    Owszem, może być tak, że posiada te umiejętności nie mając certyfikatu, ale co
    z tego? Lepiej odsiać część osób z umiejętnościami, niż spowodować katastrofę
    przez wdrożenie systemu zrobionego przez kogoś bez umiejętności.

  • 144. Data: 2011-01-11 14:57:31
    Od: "Andrzej Jarzabek" <a...@g...pl>

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Od tego za pracownik ma umiejetonsci jest jeszcze bardzo dluga droga
    > do tego ze z tych umiejetnosci w pelni skorzysta.

    Jest znacznie silniejsza, bo uprawnienia świadczą nie tylko o tym, że ktoś ma
    umiejętności, ale też o tym, że z nich w wystarczającym stopniu korzysta.

  • 145. Data: 2011-01-11 15:03:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Jarzabek pisze:

    > Czytaj uważnie. Nie pisałem o urzędniku patentowym.

    ja pisałem o urzędniku, a jako przykład podałem tego od patentów, bo tu
    widać, że cos nie działa prawidłowo, jeśli decyduje o czymś osoba mająca
    zbyt małą wiedzę w danej dziedzinie, a musi oceniać.

    > Nieprawda.

    Tak samo jak osoba, która chwaliła się w CV bardzo dobrą znajomością
    C++, przy analizie prostego kodu poległa, a nie była pewna co tak na
    prawdę stanie się z wartością i po wykonaniu instrukcji i++ (i wartość
    int). Na pytanie, czemu pisze nieprawdę podając w CV, że język C++ zna w
    stopniu bardzo dobrym, odpowiada, że kilka lat temu na zajęciach
    zaliczył właśnie na taką ocenę. Cóż, jestem skłonny uwierzyć, że kilka
    lat temu pewnie nawet mógł się dobrze posługiwać tym językiem
    programowania, ale jeśli go nie używał, po prostu może go nie pamiętać,
    tak samo jak ja nie pamiętam Oracle Expressa, w którym zdarzyło mi się
    kiedyś pisać jakieś programy, było to na tyle dawno, że nie pamiętam i
    po prostu bym się nie pochwalił znajomością, tym bardziej bardzo dobrą.
    Kwestia jest taka, że tak samo jest z certyfikatami, co z tego, że dawno
    temu ktoś takowy zdobył.

    > W wielu wypadkach jest tak jak piszesz, ale w jeszcze większej ilości wypadków
    > jest wręcz przeciwnie. Z tego, że "w wielu wypadkach" jakieś rozwiązanie jest
    > nieskuteczne nie oznacza, że jest nieskuteczne w ogóle.

    mial-zlamane-zebro-i-
    > mostek

    > Rozumiem, że w związku z tym nie masz nic naprzeciwko, żeby w razie czego
    > zamiast chirurga operowała cię sprzątaczka?

    nie - jest kwestia kontroli właściwej takich certyfikatów.

    > A jak się dowiesz, że ktoś został przejechany przechodząc przez jezdnię na
    > zielonym świetle, to zaczniesz przechodzić na czerwonym?

    nie - ale kierowcy można odebrać uprawnienia. Jednocześnie nie każdemu
    kierowcy daje się prowadzić bolid formuły 1.

    > Przecież właśnie certyfikacja pracowników jest między innymi po to, żeby było
    > wiadomo, że za testowanie certyfikowanego produktu odpowiada ktoś, kto po
    > pierwsze wie, że taki system powinien być dobrze przetestowany,

    albo kiedyś wiedział

    > po drugie był
    > uczony jak to robić,

    ale czy to pamięta?

    > po trzecie zdał z tego wszystkiego egzaminy,

    no to go pretenduje do tego, że ma szanse na pamiętanie, ale czy pamięta?

    > a po czwarte
    > że nie zdarzyło mu się wypuścić do produkcji systemu źle przetestowanego.

    A skąd wiesz, śledziłeś wszystkie jego projekty?

    > Jesto to znacznie silniejsza gwarancja niż tylko taka, że jakieś
    > "laboratorium" dostało oprogramowanie do przetestowania i nie znalazło błędów.

    Dla mnie jest to żadna gwarancja. Jesli jest to specyficzne
    oprogramowanie, to wybrać laboratorium powinien klient.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 146. Data: 2011-01-11 15:06:24
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 11 Sty, 15:57, "Andrzej Jarzabek"
    <a...@g...pl> wrote:
    > Mariusz Marsza kowski <m...@g...com> napisa (a):

    > Jest znacznie silniejsza, bo uprawnienia wiadcz nie tylko o tym, e kto ma
    > umiej tno ci, ale te o tym, e z nich w wystarczaj cym stopniu korzysta.
    Poza nielicznymi wyjatkami nie zaobserwowalem nigdy czegos takiego w
    praktyce. W zadnej branzy nie zaobserwowalem, a maialem kontakt z
    takimi
    gdzie zagrozeunie zdrowia/zycia bylo bardzo wysokie, np. raz cudem nie
    urwalo mi obu rak z powdu zwyczajnego zmeczenia innego pracownika.
    Mozliwosci byly, umiejetnosci byly, srodki byly, ale i tak decydowano
    sie
    na ryzyko i lamanie przepisow.

    Nie mowie ze to nie ma znaczenia, owszem ma, ale marginalne.

    Pozdrawiam

  • 147. Data: 2011-01-11 15:16:47
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Po pierwsze, to nie ma znaczenia.
    > Po drugie, to jest bzdura. Uważasz, że pisanie programów to instynktowna
    > zdolność, której nie trzeba się uczyć?

    Trzeba, ale gmach uczelni nie jest miejscem magicznym, żeby tylko dzięki
    regularnemu przebywaniu w jego wnętrzu, można było zdobywać wiedzę.

> [...]
    > ale co z tego? Lepiej odsiać część osób z umiejętnościami, niż spowodować
    > katastrofę przez wdrożenie systemu zrobionego przez kogoś bez

    Można też w ogóle zabronić tworzenia danej kategorii produktów, to jeszcze
    bardziej się to ryzyko ograniczy.

  • 148. Data: 2011-01-11 15:39:06
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 11 Jan 2011 09:18:32 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]

    Poniewaz Michoo siedzi u mnie w KF, pozwole sobie odpowiedziec pod
    postem Kolegi Krukowskiego.

    Otoz, Kolego Michoo, kolega ma takie wyobraznie o elektronice jak ja o
    japonskim teatrze Kabuki. W tej cwili telefony, takei zwykle, domowe,
    na przyklad, dzialaja na czestotliwosco 5 GHz. To juz sa
    dzestotliwosci dobrze mikrofalowe, a zaprojetowanie plytki drukowanej
    dla takiego ukladu wymaga znajomosci teorii "mikrofalowych obwodow
    paskowych" i dosyc dobrej znajomosci owych rzeczy. Ktore sa wlasnei
    fragmentem przedmiotu Teoria Pola.

    Kiedys przesluchiwalem facia, programiste CC++ ktory twierdzil ze "C++
    jes tza skomplikwoany aby pojedynczy czlowiek sie go nauczyl" i ze
    pojedynczy czlowiek moze opanowac tylko fragment, a sztuka budowania
    zespolu to taka ze zbierze sie wszystkicg czlonkow tak aby razem znal
    icaly C++.

    Propozycja Kolegi aby Teoria Pola byla tylko dla ochotnikow, jest
    mniej wiecej taka sama. "Inzyner elektronik do 1 MHz i izynier
    elektronik od 1 MHz w gore". Czysty nonsens, biorac pod uwage rozneiz
    fakt ze teoria pola potzrebna jest do projektowania anten czy silnikow
    elektrycznych.

    A.L.

  • 149. Data: 2011-01-11 15:41:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 22:04:56 +0000, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    >a budynki mają się nie zapadać itd. , ale uzyskuje się takie efekty
    >głównie poprzez certyfikowanie konkretnego wyrobu - a nie osób które go
    >zaprojektowały.

    I te magiczne certyfikaty budynkow powoduja ze projekty zrobione przez
    osoby niekompetentne automagicznie, same sie kryguja

    A.L.

  • 150. Data: 2011-01-11 15:43:36
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 11 Jan 2011 08:51:40 +0100, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    >Nie tylko przez takich.

    Rozneiz pzrez Kolege ktory uwaza ze certyfikaty sa beee....

    A.L.