  • 151. Data: 2013-05-08 10:50:38
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-05-08 02:18, t? pisze:
    > Z moich doświadczeń wynika, że "welurowe" wystarczy czasem wytrzepać, a
    > gumowe obrastają jakimś błotnistym nalotem, który ciężko zmyć nawet
    > detergentami.
    Nikt nie karze Ci ich myć gąbeczką w umywalce. Na myjni przelatujesz
    myjka przy okazji płukania samochodu, na tej samej myjni możesz sobie
    też chlapnąć na to "woskiem", to się będą świeciły jak psu ...

    Maciek

  • 152. Data: 2013-05-08 10:52:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-05-08 10:50, Maciek pisze:
    > Nikt nie karze Ci ich myć gąbeczką w umywalce.
    O k* ... autopiętno!
    każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
    każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
    każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
    każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
    każe, każe, każe ...

    Maciek

  • 153. Data: 2013-05-08 14:32:17
    Od: tá´Ź

    Maciek wrote:

    > Nikt nie karze Ci ich myć gąbeczką w umywalce. Na myjni przelatujesz
    > myjka przy okazji płukania samochodu, na tej samej myjni możesz sobie
    > też chlapnąć na to "woskiem", to się będą świeciły jak psu ...

    Nie znoszę myjni, najlepsze miejsce, żeby utytłać sobie całe ubranie.
    Chociaż to się w sumie wpisuje w Wasze przyzwyczajenie do wylewania wody
    z dywaników etc. Widać jeździcie w jakichś kombinezonach.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 154. Data: 2013-05-08 17:53:37
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-07 17:39, DoQ pisze:

    > Ja p...le... bez komentarza.

    Hint - powierzchnia parowania. Więc nie p...l tylko pomyśl.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 155. Data: 2013-05-08 18:22:08
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    > Hint - powierzchnia parowania. Więc nie p...l tylko pomyśl.

    To może fani gumowych wkładek, ustalcie jakąś spójną wersję. Dopiero co
    zeznawaliście, że welur trzyma wilgoć i całą zimę potwornie gnije.

    Pozdr.

  • 156. Data: 2013-05-08 20:46:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl>

    > Hint - powierzchnia parowania. Więc nie p...l tylko pomyśl.

    Więc ... mam w łazience małą matę plastikowo-gumową by po nachlapaniu nie
    wywinąć orła. Że kąpiąc się wieczorem zwykle niczego mi więcej nie potrzeba
    to zostawiam wszystko zachlapane. Rano, wszędzie wokół sucho, ale ... niech
    tylko wdepnę w matę w skarpetkach.

  • 157. Data: 2013-05-09 08:23:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 07 May 2013 09:47:44 +0200, Mirek Ptak

    > Teraz załóżmy ładną zimową pogodę -15 i wilgotność około 30%
    > f=2,4%
    > Całkiem sucho prawda?

    Względnie. :P

    > No ale może teraz zła pogoda -5°C i wilgotność 90%:
    > Przy 20°C mamy
    > f=16,28%

    > Ciągle dosyć sucho, bo optymalne jest około 65% przy 20°C

    Ale i tak nawet te 16% wilgotności jest znaczne i będzie powodować
    parowanie szyb. Zapominasz także, że przy -15 na zewnątrz w aucie stojącym
    pod chmurką masz również -15. Żeby ogrzać wnętrze do optymalnych warunków,
    powiedzmy 20 stopni, potrzebujesz podnieść temperaturę powietrza z nawiewów
    znacznie ponad 20. Policz więc sobie wilgotność względną dla min. 50 stopni
    -- bo i tyle potrafi lecieć z nawiewów przy już rozgrzanym silniku a gdy w
    kabinie jeszcze będziesz przymarzać do drążka czy kierownicy. Nadal tak
    całkiem sucho? :P

    Cudów nie ma. Nie skroplisz (nie osuszysz) zimnego powietrza na zimnym
    parowniku -- musi być odpowiednia różnica temperatur aby zaszło skroplenie.
    Powietrze zimne ma tyle samo wody co to samo powietrze tylko ogrzane. Samo
    ogrzanie powietrza go nie wysuszy.

    Jeśli twierdzisz, że w zimie osuszanie nie odbywa się za pomocą
    klimatyzacji (sprężarka + parownik) to wyjaśnij raz a dobrze jak to się
    odbywa.

    --
    Pozdor Myjk

  • 158. Data: 2013-05-09 09:20:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ale i tak nawet te 16% wilgotności jest znaczne i będzie powodować
    >parowanie szyb.

    Zalezy. Zasadniczo poki nie ma 100%, to woda sie nie skrapla.
    Jaka temperatura bedzie na szybie ... no coz, przy -5C wilgotnosc
    ciagle 90%.

> [...]
    >gdy w
    >kabinie jeszcze będziesz przymarzać do drążka czy kierownicy. Nadal

    Jeszcze bardziej, bo wiesz ile wtedy ta dawka pary da wilgotnosci
    wzglednej ?

    Parowac szyby beda, jak dasz cieply nawiew na dywaniki pelne wody, a
    na szyby nie.

    >Cudów nie ma. Nie skroplisz (nie osuszysz) zimnego powietrza na
    >zimnym
    >parowniku -- musi być odpowiednia różnica temperatur aby zaszło
    >skroplenie.

    przy wysokiej wilgotnosci wzglednej nieduza.

    >Powietrze zimne ma tyle samo wody co to samo powietrze tylko ogrzane.

    Chyba ze po drodze przekroczysz 100% i sie skropli

    >Samo ogrzanie powietrza go nie wysuszy.

    Ale zdecydowanie podniesie niechec pary do tworzenia mlgy.

    >Jeśli twierdzisz, że w zimie osuszanie nie odbywa się za pomocą
    >klimatyzacji (sprężarka + parownik) to wyjaśnij raz a dobrze jak to
    >się
    >odbywa.

    Tak jak napisal - wystarczy ze zewnetrzne powietrze o malej
    bezwzglednej zawartosci wody ogrzejesz, i juz sie robi cieple
    powietrze o tej samej zawartosci wody, ale wzglednej wilgotnosci
    malej.
    A takie powietrze skierowane na zaparowana szybe powoduje odparowanie
    wody.

    J.

  • 159. Data: 2013-05-09 12:49:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-09 08:23, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Jeśli twierdzisz, że w zimie osuszanie nie odbywa się za pomocą
    > klimatyzacji (sprężarka + parownik) to wyjaśnij raz a dobrze jak to się
    > odbywa.

    Jarek już Ci odpisał w zasadzie wszystko to co i ja chciałem napisać.
    Dodam tylko, że wilgotność bezwzględna w powietrzu (bo ta oczywiście w
    czasie podgrzewania się nie zmienia) w kwestii odparowywania skroplonej
    pary z szyb nie ma znaczenia - znaczenie ma wilgotność względna, bo jest
    ona wyznacznikiem tego jak chętnie takie powietrze przyjmie większą
    ilość wody.
    Ogrzanie powietrza o kilka stopni już znacznie ułatwia osuszanie szyby,
    ba nawet zimne (o wilgotności mniejszej niż 100%) ale przy dużym
    nadmuchu jest skuteczne, bo ciągle dostarcza do powierzchni szyby świeże
    powietrze z zewnątrz, które ciągle ma ten mały margines na dodatkową
    porcję wody.
    Zimnego powietrza nie ma sensu jeszcze bardzie oziębiać, bo po pierwsze
    zimny parownik nie pracuje (zabezpieczenie przeciwzamrożeniowe) a jak
    już jest ciepły (w takich układach klimatyzacji, gdzie parownik jest za
    nagrzewnicą - znalazłem taki jeden na wiele przykładów gdzie jest to
    odwrotnie) to i powietrze jest ciepłe i nie ma sensu go dalej osuszać,
    co chyba jest już oczywiste.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 160. Data: 2013-05-09 14:19:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-05 16:18, Mumin pisze:

    > A potrafisz sobie wyobrazić na przykład roztapiający się zimą śnieg z
    > butów?

    Też tak myślałem kiedyś, dopuki nie kupiłem auta z niemiec z
    oryginalnymi dywanikami (zanim zajumał je handlarzyna).
    3 lata we włoskim bolidzie, potem kupiłem japońca też w De i teraz 3 rok
    oryginalne w Ave.
    Nie ma jakiegokolwiek porównania do tych pseudo hiper-super-grubych
    tanich szmat z aledrogo. Jak ktoś ma tylko z takimi szmatami do
    czynienia to się nie dziwię że woli gumowe.

    Na gumy już nie patrzę. Ani to piękne, parowało chyba bardziej. A to
    niby wyciąganie aby odlać wodę - jak się nie wywinie przy tej czynności
    i nie walnie całego syfu w tapicerkę to dobrze.

    --
    Irokez