-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
lueworldhosting.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
ed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <km441c$mem$1@news.icpnet.pl> <km60n8$qk$2@mx1.internetia.pl>
<km6dh5$7an$1@node2.news.atman.pl> <km6el7$db1$1@mx1.internetia.pl>
<km6fti$9k5$1@node2.news.atman.pl> <km6gmb$jkf$2@mx1.internetia.pl>
<km6gfa$b6c$2@node1.news.atman.pl> <km6h51$ldf$1@mx1.internetia.pl>
<km6gnl$b6c$4@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
<5187489b$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
<1uoth4sqq38p3$.dlg@myjk.org>
<5...@p...pl.invalid>
<km7omh$htp$1@node1.news.atman.pl>
<51876d83$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<1pzf38ng809rc$.dlg@myjk.org>
<51878bc5$0$1225$65785112@news.neostrada.pl> <yg4e90ns3bk5$.dlg@myjk.org>
<51879b83$0$1211$65785112@news.neostrada.pl> <5...@m...org>
<5188b1a0$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 9 May 2013 08:23:41 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 34
NNTP-Posting-Host: 83.6.191.197
X-Trace: 1368080620 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1225 83.6.191.197:27214
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2905
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491446
[ ukryj nagłówki ]Tue, 07 May 2013 09:47:44 +0200, Mirek Ptak
> Teraz załóżmy ładną zimową pogodę -15 i wilgotność około 30%
> f=2,4%
> Całkiem sucho prawda?
Względnie. :P
> No ale może teraz zła pogoda -5°C i wilgotność 90%:
> Przy 20°C mamy
> f=16,28%
> Ciągle dosyć sucho, bo optymalne jest około 65% przy 20°C
Ale i tak nawet te 16% wilgotności jest znaczne i będzie powodować
parowanie szyb. Zapominasz także, że przy -15 na zewnątrz w aucie stojącym
pod chmurką masz również -15. Żeby ogrzać wnętrze do optymalnych warunków,
powiedzmy 20 stopni, potrzebujesz podnieść temperaturę powietrza z nawiewów
znacznie ponad 20. Policz więc sobie wilgotność względną dla min. 50 stopni
-- bo i tyle potrafi lecieć z nawiewów przy już rozgrzanym silniku a gdy w
kabinie jeszcze będziesz przymarzać do drążka czy kierownicy. Nadal tak
całkiem sucho? :P
Cudów nie ma. Nie skroplisz (nie osuszysz) zimnego powietrza na zimnym
parowniku -- musi być odpowiednia różnica temperatur aby zaszło skroplenie.
Powietrze zimne ma tyle samo wody co to samo powietrze tylko ogrzane. Samo
ogrzanie powietrza go nie wysuszy.
Jeśli twierdzisz, że w zimie osuszanie nie odbywa się za pomocą
klimatyzacji (sprężarka + parownik) to wyjaśnij raz a dobrze jak to się
odbywa.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.13 09:20 J.F
- 09.05.13 12:49 Mirek Ptak
- 09.05.13 14:19 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=