eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTransformator TS90/16, uzwojenia połączone szeregowo na stałe, z asymetrycznym odczepem, napięcia 16V i 39V a prostowanie pełnookresowe › Re: Transformator TS90/16, uzwojenia połączone szeregowo na stałe, z asymetrycznym odczepem, napięcia 16V i 39V a prostowanie pełnookresowe
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transformator TS90/16, uzwojenia połączone szeregowo na stałe, z
    asymetrycznym odczepem, napięcia 16V i 39V a prostowanie pełnookresowe
    Date: Fri, 12 Apr 2024 18:36:00 +0200

    On Fri, 12 Apr 2024 16:14:11 +0200, jedrek wrote:
> [...]
    > odczep finalnie biegnie do masy odbiornika (analogia do amplitunera Diora
    > Tosca AWS-303, AWS306, AWS306 gdzie m.in. użyto ten transformator), a te dwa
    > napięcia 16V i 39V są prostowane jednopołówkowo.
    > Czyli na skrajnych końcówkach uzwojeń po jednej diodze prostowniczej.
    >
    > Czy da się z takiego fabrycznego połączenia tych uzwojeń 16V i 39V (bez
    > rozcinania tego połączenia asymetrycznego odczepu), podpiąć kombinację dwóch
    > mostków prostowniczych, żeby uzyskać z prostowaniem pełnookresowym (czyli
    > 100Hz tętnienia za prostownikiem) oba te napięcia, jak dwa kanały wyjściowe

    Nie.

> [...]
    > zasilanie z tej 3 żyłowej linii uzwojenia z odczepem, linia odczepu karmi
    > oba mostki) i poległem, bo na linii 39V po wyprostowaniu przez drugi mostek
    > diodami "minusowymi" podbija po wyprostowaniu z końca drugiego uzwojenia do
    > 45V, robi się jakby suma napięć z dwóch uzwojeń, jedno uzwojenie karmi
    > drugie zamiast być niezależne od siebie.. Poległem.
    > Czyżby bez rozcinania odczepu nie dało się uzyskać z tego transformatora
    > dwóch napięć wyprostowanych pełnookresowo?
    > Czyli dwa niezależne napięcia 16V i 39V mające wspólną masę po

    Tak się nie uda.

    Ale ... to jest 90VA, prostowania jednopołówkowego się raczej nie
    stosuje przy takich mocach.

    https://allegro.pl/oferta/transformator-ts-90-16-do-
    unitra-diora-radmor-fonica-eltra-zrk-15281188144
    https://issuu.com/arkes123/docs/trafa_katalog

    on ma dwa uzwojenia 19.8V po 2A, a te 16 i 39V to jakies smieszne
    prądy - do warikapów?

    Uzyj tych 19.8V, a o reszcie zapomnij.

    Chyba, ze potrzebujesz bardzo 39V 0.02A ... podejrzewam,
    ze te dwa głowne uzwojenia są niepołaczone z tym 39V,
    to uda sie napięcie ~ 20V z tych głównych miec, i jeszcze te ~39
    prostowane dwupołówkowo ... tylko o śmiesznym prądzie ...

    J.