  • 1. Data: 2010-04-07 12:19:16
    Temat: Tunery Cyfry+
    Od: rycerz <l...@g...com>

    Mam pytanie do osób korzystających z tunerów Cyfry+ (fabrycznych, tj.
    otrzymanych od Cyfry). Czy te tunery czymkolwiek się różnią między
    sobą. Wiem, że dzielą się na zwykłe i HD, a te drugie jeszcze na PVR.
    Ale weźmy te zwykłe - wszystkie pewnie mają 2 x eurozłącze, wyjście
    audio LR, wejście i wyjście antenowe, złącze RS, być może złącze
    modemu lub wyjście cyfrowe wideo. Czy może się mylę i są wśród nich
    uboższe i lepiej wyposażone??
    I drugie pytanie: czy wszystkie tunery Cyfry+ mają z góry określoną
    kolejność kanałów, której nie da się zmienić?
    Będę wdzięczny za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-04-07 13:01:36
    Temat: Re: Tunery Cyfry+
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    rycerz pisze:
> [...]
    > I drugie pytanie: czy wszystkie tunery Cyfry+ mają z góry określoną
    > kolejność kanałów, której nie da się zmienić?

    wyposażeniem chyba nie, w każdym bądź razie nie zauważyłem.
    różnią się producenci tychże dekoderów, jedne mogą działać szybciej,
    drugie wolniej, ale nie są to chyba znaczące róznice.
    lista jest taka sama i to nie tylko w c+.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-04-07 13:25:48
    Od: Mamut <c...@g...com>

    po prostu wybierz Pace, najmniejszy, najladniejszy, najnowoczesniejszy
    i najszybszy.
    No i nie wiesza się :)
    A tak w ogole jak nie dają ci go za darmo to nie polecam tunera od
    operatora gdzie masz narzuconą listę kanałów i pilota :)

  • 4. Data: 2010-04-07 16:26:07
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    rycerz wrote:
> [...]
    > I drugie pytanie: czy wszystkie tunery Cyfry+ mają z góry określoną
    > kolejność kanałów, której nie da się zmienić?

    Ja mam stronga aktualnego. Od 2 miesiecy. Zawiesił się 1 raz, już nie
    pamietam co kombinowałem, ale kombinowałem.
    Wybrałem go bo obsługuje diseq - a w planie mialem monobloka
    Liste kanałów oczywiscie edytujesz - bardzo łatwo i przyjemnie bo możesz
    wpisywać numer na pilocie, a nie zasuwasz po całej liś,cie jak w fergusonie
    FK6800 (czy jakoś tak), oczywiście z listy możesz usunnąć kanały których nie
    obejrzysz bo zakodowane / nie masz ochoty. łatwo też się dodaje inne - np z
    astry.
    Ogólnie bardzo intuicyjna obsługa - to był mój pierwszy w życiu tuner, ale
    nawet nie zajrzałem do instrukcji a w 2 godziny wszystko działało (łacznie z
    montażem anteny na balkonie, wierceniem dziury w ścianie przeciąganie
    kabla) - czego nie omge powiedzieć o fergusonie.

    A teraz wada - niestety praktycznie dyskwalifikująca mój egzemplarz-zbieram
    się na oddanie na gwarancji. Rozjechane kolory. Co prawda w całej rodzinie
    tylko ja to widze, ale wqrza mnie. Przy odpowiendnim doborze kolorów
    postacie mają cień, a w dalekich ujęciach meczu koło piłkarza biega pół jego
    koszulki.....
    Ferguson dawał obraz "jak żyleta" - jeśli tak można powiedzieć o obrazie na
    29'' CRT.

    pitpull

  • 5. Data: 2010-04-07 20:53:15
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    pitpull <p...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > tylko ja to widze, ale wqrza mnie. Przy odpowiendnim doborze kolorów
    > postacie mają cień, a w dalekich ujęciach meczu koło piłkarza biega pół

    A jesteś pewien, że sygnał do telewizora dochodzi jako RGB
    a nie Composite - PAL ?
    W Mediasatach bywało jeszcze gorzej - wielu użytkowników oglądało
    program w systemie SECAM i też narzekało na marny obraz.

  • 6. Data: 2010-04-07 21:40:41
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    Użytkownik "pitpull" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > meczu koło piłkarza biega pół jego koszulki.....
    > Ferguson dawał obraz "jak żyleta" - jeśli tak można powiedzieć o obrazie

    W tym strongu, jesli w obrazie byly plaszczyzny jednolitego koloru to obraz
    niemilosiernie migal.
    Mozliwe ze byla to wada konkretnego egzemplarza.
    Dodatkowo, pilot byl strasznie toporny i trzeba bylo nim celowac z duza
    dokladnoscia.
    Obraz byl ostry, ale migal (bardzo wydoczny efekt interlace).

    W nowym Pace HD-PVR obraz jest OK ale tylko przez HDMI - przez eurozlacze
    OSD jest praktycznie nieczytelne.
    Najlepsza jakosc obrazu mialem w Philipsie DSR 6201 HD - byl ostry jak
    żyleta przez wszystkie dostepne zlacza ;)

    pozdrawiam, wk

  • 7. Data: 2010-04-07 21:41:14
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Wmak pisze:

> [...]
    > W Mediasatach bywało jeszcze gorzej - wielu użytkowników oglądało
    > program w systemie SECAM i też narzekało na marny obraz.

    Niestety ale SECAM oferowal lepszy obraz poczytaj o tym.

  • 8. Data: 2010-04-07 22:01:11
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W Mediasatach bywało jeszcze gorzej - wielu użytkowników oglądało
    > program w systemie SECAM i też narzekało na marny obraz.

    Szczerze to niewiem.....
    Po prostu podłączyłem kablem Euro.... Jakiś taki w którym przewód wygląda
    jak taśma do dysku ATA w komputerze.
    Do tego samego kabla podłączałem fergusona i było OK.

    Dobra. Sprawdziłem. W ustawieniach wyjść mam opcje RGB / CVBS.
    Normalnie mam RGB. Zmiana na CVBS powoduje "stonowanie" obrazu i jakby
    mniejsze te cienie - ale może to efekt "stonowania" obrazu.
    Oczywiście PAL, a TV ustawiony jako letterbox 4:3 cokolwiek to znaczy :)

    pozdrawiam

    pitpull

  • 9. Data: 2010-04-07 22:08:41
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "wk" <j...@...bazin> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najlepsza jakosc obrazu mialem w Philipsie DSR 6201 HD - byl ostry jak
    > żyleta przez wszystkie dostepne zlacza ;)

    Dla ustalenia uwagi: ja mam STRONGa STR 6880. Przy najtańszej opcji nie było
    wielkiego wyboru. Pilot działa OK.
    Z OSD na 29'' CRT po euro nie mam żadnego problemu. Jedyny - ale istotny -
    feler to dla mnie te kolorki rozjechane.
    Sprzedawca zarzekal się, że to nowy model i już się nie wiesza jak
    poprzedni. No i faktycznie - wieszać się nie wiesza....

    Pomalutku przymierzam się do Arivy 100

    pitpull

  • 10. Data: 2010-04-07 22:20:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze to niewiem.....
    > Po prostu podłączyłem kablem Euro.... Jakiś taki w którym przewód wygląda
    > jak taśma do dysku ATA w komputerze.

    To lepiej wywal ten badziew i kup normalny kabel.