  • Data: 2010-03-13 13:51:55
    Temat: Re: [Twingo II] Pytanie o usterki
    Od: "darek_radom" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" napisał w wiadomości
    > Wiesz, nie obraz sie ale wiem jak jezdza PH i ludzie autami firmowymi,
    > potrafia nawet miesieczne auto klasy Passata czy e-klasy zajechac a
    > pozniej sie klocic w ASO ze to sie urwalo, to cieknie, tamto niedomaga a
    > wlos sie na glowie jezy jak sie patrzy co wyprawiaja z tymi autami :-(
    > pozdrawiam
    > ps. moze powinienes dosciskac sprzeglo albo je wymienic jesli ktos je
    > zajechal, a moze auto jedzi po wszystkich mozliwych dziurach i
    > kraweznikach z dosc duza predkoscia i stad niektore usterki zwiazane ze
    > skrzynia i biegami.

    Nie obrażam się, bo nie jestem PH. Akurat samochody w mojej firmie
    traktowane są hmm... pedantycznie, a za porysowany dekiel na kołach lub
    tygodniowy brud na nadwoziu można trafić "na dywanik" szefa (no comment).
    Poprzedni kierowca też raczej traktował samochód delikatnie. Samochód raczej
    nie wozi ciężkich rzeczy - poza mną :-).
    W jednym z postów pisano o "zero-jedynkowym" obchodzeniu się z pedałem gazu.
    Ja staram się jeździć ekonomicznie - tak jak prywatnym (Passatem :-) B4 -
    nie zajeżdżonym) jednak nie udaje mi się zejść w mieście poniżej 8l/100km
    (czyli raptem 2-3l mniej niż w dużym i ciężkim kombi - mówimy o jeździe
    tylko w mieście).

    Oczywiście sprzęgło dociskam do końca (nawet na jakiś czas wyjąłem dywanik).
    Trochę krawężników zaliczam, jednak z minimalną prędkością (dlaczego - patrz
    wyżej).
    Kilkadziesiąt samochodów przewinęło się pod moimi rękami i nogami, ale z
    żadnym nie miałem takich problemów. Skrzynia biegów pracuje (tak jak
    pisałem) gorzej niż w 15-letnim Wartburgu, a swego czasu prowadziłem z
    Holandii BMW 7 z oryginalnym przebiegiem ponad 800.000km i nawet w nim
    skrzynia pracowała lepiej.

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości

    > Do pewnego stopnia normalne.
    > Do sprawdzenia:
    > -czy auto stoi w czasie wrzucania wstecznego,

    Oczywiście - zawsze. Poza tym zaraz po uruchomieniu silnika samochód
    przeważnie stoi :-).

    > -czy odczekales odpowiednio dlugo po wcisnieciu sprzegla,

    Nie ważne ile bym czekał - i tak zgrzyta.

    > -czy linka/regulator sprzegla prawidlowo ustawione, moze mimo
    > wcisniecia pelza, a moze dywanik za gruby.

    Ostatnio ASO grzebało przy wybieraku biegów, smarowało, smarowało linkę i
    stwierdziło, że nie ma żadnej regulacji i TTTM.

    > -olej w skrzyni biegow.

    Dlatego pytam czy propozycja ASO dot. wymiany oleju przy przebiegu tylko
    62.000km to naciąganie i szukanie na siłę przyczyn (bo może akurat trafimy),
    czy też warto go wymienić. Poziom był sprawdzany, jest prawidlowy, brak
    ubytków.

    PS.Jakieś to Twingo pechowe: ostatnio ASO przez cały dzień szukało przyczyn
    powodzi pod fotelem kierowcy. Trzy dni po przeglądzie gwarancyjnym w ASO
    wróciłem z trasy na lawecie, bo włączała się kontrolka ciśnienia oleju -
    prawdopodobnie mechanik urwał / naderwał któryś z przewodów czujnika (ASO
    zwalilo winę na wilgoć, ale dziwnym trafem usterka już się nie
    powtórzyła...). W wakacje 2008r. ASO tak przeprowadziło naprawę lakierniczą
    tylnego zderzaka (w korku pani była tak zauroczona :-), że otarła się o
    narożnik) - dosłownie kilka niezbyt głębokich zarysowań, że do dziś nie ma
    tam śladu nałożonego lakieru. Zmył się...