    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Date: Mon, 9 Oct 2023 17:51:13 +0200

    On 09/10/2023 17:37, Cezar wrote:
    > Czytałem kiedyś dyskusje i wszędzie było *NIE BO NIE*.

    To chyba wynika głównie z tego, że HA to zbiór wielu dockerów. Więc
    musiałbyś je wszystkie postawić i jeszcze tym zarządzać. W tym celu
    powstał hassio, aby tego nie robić samodzielnie.

    Mogli wybrać jakiś zestaw skryptów ogarniajacych te kilka dockerów, ale
    uznali, że to przegięcie. Zaraz pojawiło by się kilkadziesiąt marudzeń o
    tym, jak to ktoś chciałbym mieć tak a inny siak. Przypuszczalnei jeden
    OS załatwił temat skutecznie, bo zredukował ilośc konfuguracji do
    obskoczenia do jednej + otwarta droga dla tych, którzy zawsze chodzą po
    gwoździach boso.

    > Wiem że dla każdego addona mogę sobie dodać osobny kontener ale jednak
    > łatwiej by było zarządzać addonami z poziomu HA.

    Własnie po to jest hassio.

    Trochę jak byś chciał koniecznie poskładać samochód ręcznie montując
    silnik, pakę i ramę, klejąc to taśmą, bo tak można zoszczędzić kilka
    procent wartości.

    > Ja wiem: doinstalowywanie oprogramowania w ramach kontenera jest w
    > sprzeczności z 12-factor-app ale powiedzmy sobie szczerze że HA w 99.9
    > przypadków nie działa w klaudzie tylko na serwerach domowych, RPi itp.

    Jaki koszt więcej, oceniasz, było by odpoalenia hassio w VM vs odpalenie
    ręcznie kilku dockerów i pilnowanie tego bałaganu z probemami z
    aktualizacją?

    Ja, po kilku eksterymentach, porzuciłem koncepcje odpalania HA w
    dockerze. To sie mija z celem. Obecnie mam to jako VMkęi nie wydaje mi
    się, aby to było złe rozwiązanie. Oszczędza mój czas, jedna VMka nie
    dośc, że ma wsparcie kogoś innego, to jeszcze jest jednym plikiem a nie
    kilkoma nocami na postawienie tego bałaganu na nowo.

    Dockerów nie lubię. Są upierdliwe na dłuższą metę, jeśli nie muszę, to
    nie używam. Wiem, że zjedzą mniej RAMu i CPU niż VMka, ale prawdę mówiąc
    nie jestem przekonany czy to dostateczny argument aby tracić masę czasu
    na pilnowanie tego bałaganu.