    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS do pieca CO
    Date: Fri, 16 Oct 2009 23:54:00 +0200

    > W mojej miejscowości zdarzają się długie awarie sieci
    > anergetycznej a moja sytuacja zmusza mnie do pozostawienia
    > dzieci samych w domu (już prawie nastolatki ;) ) gdy
    > w kotłowni pali się piec węglowy. Instalacja nie działa
    > grawitacyjnie, więc gdy z braku prądu stanie pompa temperatura
    > rośnie i byłoby "bum", gdybym zawiadomiony przez dzieci
    > nie wracał "na piskaczach" do domu.

    Mam takie pytanie... czy to NORMALNE, że przy braku zasilania piec się
    nie wyłącza?? Nie znam się na tym za bardzo, wiem, że piec węglowy to
    się nie wyłącza elektrozaworem, ale mimo wszystko.... co robisz, jak
    wyjeżdżasz na tydzień w zimie?? Zostawiasz dom bez ogrzewania (jeśli
    piec bez podajnika, to zapewne tak ;P)... a co, jeśli prądu zabraknie w
    nocy?? :/... Co zrobisz za parę lat, jak dzieci trochę podrosną i zaczną
    same wychodzić z domu - awaria będzie mogła się zdarzyć, gdy w domu
    będzie pusto i co... bum?? Moim zdaniem takie rozwiązanie gwarantuje, że
    prędzej czy później będzie BUM... ale nie wiem, może to taki standard ;)...

    Rozwiązanie z UPSem na pewno poprawia nieco sytuację, ale też jej nie
    rozwiązuje... strach pomyśleć, co by było, gdyby ten UPS strzelił i na
    jego wyjściu nie miałbyś w ogóle zasilania... albo gdyby zepsuła się owa

    Może poszukaj jak tu udoskonalić swój system ogrzewania??...

    Pozdrawiam
    Konop