  • 1. Data: 2009-01-02 13:14:24
    Temat: Re: UWAZAJCIE NA zmiane AC w trakcie trwania. pytanie
    Od: sqrak <sqrak@_NOSPAM_tlen.pl>

    Mam, pytanie z zwiazku z identycznym problemem. Czy mozna po dwoch ratach
    zaplaconych AC zrezygnowac z AC? Mi agent ubezpieczeniowy powiedzial, ze
    mozna, choc ja uwazalem inaczej. Powiedzial mi i namowil mnie, ze nie ma z
    tym problemu, tylko trzeba zlozyc wniosek rezygnujacy przed terminem
    kolejnej raty. Agent ubezpieczeniowy zobligowal sie do zlozenia w moim
    imieniu tej rezygnacji, jeszcze dodatkowo mu to przypominalem, dostalem od
    niego informacje, ze juz otrzymal potwierdzenie etc. od tamtego czasu
    minely 2-3 miesiace i dzisiaj dostalem pismo od PZU o tej samej tresci co
    autor postu? Jakie macie pomysly? pzdr i dzieki za odp

  • 2. Data: 2009-01-04 22:01:11
    Od: "elbarto " <e...@g...pl>

    sqrak <sqrak@_NOSPAM_tlen.pl> napisał(a):

> [...]
    > minely 2-3 miesiace i dzisiaj dostalem pismo od PZU o tej samej tresci co
    > autor postu? Jakie macie pomysly? pzdr i dzieki za odp

    Miałem podobną sytuację w tym roku. Ubezpieczyłem motocykle na początku sezonu
    z płatnością rozłożoną na 3 raty. Agent kilkukrotnie zapewniał mnie, że można
    zrezygnować z ubezpieczenia składając pismo przed terminem płatności kolejnej
    raty. Zależało mu, bo za jednym zamachem ubezpieczałem z kolegą 4 motocykle
    (R1200 GS, F650 GS, R1150 GS i R1200 R) - w sumie składka od grubo ponad 100
    tys zł.
    Przed terminem płatności zadzwonił jeszcze do mnie z przypomnieniem, żebym
    złożył pismo. Tak też uczyniłem, a 2 tygodnie później otrzymałem z PZU list,
    że niestety muszę zapłacić składki, a jako załącznik - ogólne warunki
    ubezpieczenia.
    Wniosek - trzeba samemu czytać wszystkie papierki i nie wierzyć agentowi
    łudząc się, że będzie mu zależało na dobrej relacji z klientem, który zostawia
    u niego grube pieniądze i dokładnie zadba o interesy takiego klienta. Ja
    liczyłem, że mam do czynienia z profesjonalistą, który dokładne zna się na
    tym, co sprzedaje i uznałem, że mogę mu zaufać. Niestety - agent okazał się
    zwykłym baranem, który nie zna produktu, który oferuje klientom.
    No cóż - człowiek uczy się na błędach.
    W przyszłości będę wiedział, że należy najpierw zwrócić się o ofertę do
    agenta, odebrać wszystkie papiery, w na spokojnie w domu przeczytać wszystkie
    warunki i dopiero wtedy udać się podpisać umowę.
    Pozostaje trochę gorycz, ale nie mając żadnych dowodów, choćby w postaci
    nagrania rozmowy, niewiele można wskórać - podpisało się papier...