  • 1. Data: 2009-01-02 12:26:32
    Temat: Re: Jawa 175 '58
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    m...@e...pl wrote:

    >No akurat nie do końca jest tak jak napisałeś. Większy akumulator był by
    >niedoładowany i tylko by się przedwcześnie zużył. Co do prądnicy w
    >jawie/cz 175 to ma ona jedynie 45W mocy maksymalnej( taką moc osiąga
    >przy średnich obrotach silnika), sam zapłon wg moich pomiarów to ok 20W
    >+ 25W żarówka światła przedniego i już jesteśmy na zero, a gdzie żarówka
    >tylnej lampy? gdzie ładowanie akumulatora?

    Mysle ze nadmiernie teoretyzujesz:)
    Zaplon to jest kilka wat (niech mu bedzie 7-8W;) Z tym
    niedoladowywaniem wiekszego akumulatora to jest jakis mit nieszczesny,
    wspolczesna nauka oraz praktyka tego nie potwierdza;) Wystarczy
    pamietac, ze prad ladowania w pojezdzie ograniczony jest jedynie
    wielkoscia maksymalnej wydajnosci chwilowej pradnicy, co bedzie w
    Jawie jak mniemam na poziomie 8,5A.
    Wieksza pojemnosc daje wieksza rezerwe.
    Zaoszczedzic mozna zamieniajac wszystkie mozliwe zarowki na diodowe
    zamienniki.
    Mhm... w kwestii praktyki, byc moze zachodzi rozbieznosc miedzy
    sposobem oznaczania parametrow - junakowe 45W jest wedle boscha czyli
    45W pracy ciaglej na 60W krotkotrwalej a 75W chwilowej, moze nieco
    pochopnie porownalem to z pradnica Tej Jawy, bo moze to byc, ze
    dopiero ta pradnica z 350tki odpowiada parametrom junaczej.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 2. Data: 2009-01-02 12:52:46
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    Jacot pisze:

    > Mysle ze nadmiernie teoretyzujesz:)

    Wiesz niech Ci będzie że teoretyzuje ale przejeździłem tym motorkiem 2
    sezony (jeden na oryginalnej prądnicy 2gi na cz350) i tylko dziele się
    swoimi doświadczeniami.

    > Zaplon to jest kilka wat (niech mu bedzie 7-8W;)

    Wg moich POMIARÓW a nie obliczeń wyszło że ok 20W

> [...]
    > pamietac, ze prad ladowania w pojezdzie ograniczony jest jedynie
    > wielkoscia maksymalnej wydajnosci chwilowej pradnicy, co bedzie w

    Rezerwę czego? Chodzi Ci o to że rzadziej będziesz musiał doładowywać
    akku prostownikiem? No to faktycznie masz racje, ale z założenia to ma
    być motocykl napędzany silnikiem spalinowym a nie jakaś wkrętarka którą
    się raz w tygodniu ładuje :)

    > Zaoszczedzic mozna zamieniajac wszystkie mozliwe zarowki na diodowe
    > zamienniki.

    No w Jawie niewiele powalczysz na tym polu, jedynie tylna lampa i stop.
    Wg mnie gra nie warta świeczki.

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 3. Data: 2009-01-02 20:59:30
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    moonraker <m...@e...pl> wrote:

    >Wg moich POMIARÓW a nie obliczeń wyszło że ok 20W

    No nie smiem polemizowac a sprawdzic nie mam na czym;)
    Ale to by uzasadnialo teze o braku pradu, choc niekoniecznie musi byc
    stanem normalnym.

    >Rezerwę czego? Chodzi Ci o to że rzadziej będziesz musiał doładowywać
    >akku prostownikiem?

    Pradu rezerwe:) Mowiac obrazowo, przy niesprzyjajacych warunkach
    drogowych i 14Ah masz jeszcze w rezerwie drugie tyle w momencie, w
    ktorym przy 7Ah na skrzyzowaniu zgasnie Ci silnik. A tyle samo czasu
    bedzie sie z tego stanu ladowal do pelna.

    >No w Jawie niewiele powalczysz na tym polu, jedynie tylna lampa i stop.
    >Wg mnie gra nie warta świeczki.

    Przy tylnej 5/15W? Choroba, Junakowcy walcza nawet o 3/5W;) Wbrew
    pozorom stop szarpie w miescie calkiem sporo.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 4. Data: 2009-01-03 21:15:02
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Jacot pisze:
    ...>8

    > Przy tylnej 5/15W? Choroba, Junakowcy walcza nawet o 3/5W;) Wbrew
    > pozorom stop szarpie w miescie calkiem sporo.

    Jacek, IMHO nie w tym rzecz. Poprostu straty na zasniedzialych zlaczach
    sa wszystkiemu winne - prad ladowania spada prawie do zera!
    Najczesciej winna jest masa akumulatora...
    Polecam tez moj patent z MZ, rowniez mi brakowalo pradu (jak na trasie
    wyprzedzalem cos to motocykl gasl w takt pracy migacza!).
    Zalozylem diode przed akumulatorem tak, ze swiatla byly zasilane jedynie
    z pradnicy. Wprawdzie mocno przygasaly "na luzie" ale klopoty z pradem
    skonczyly sie calkowicie!

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 5. Data: 2009-01-05 13:56:51
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Sir Piernik <d...@p...onet.pl> wrote:

    >Jacek, IMHO nie w tym rzecz. Poprostu straty na zasniedzialych zlaczach
    >sa wszystkiemu winne - prad ladowania spada prawie do zera!

    Prowda to jest, tyle ze o ile pamietam co pisalem to myslalem o
    pelnosprawnej instalacji;)
    (zwlaszcza te cholerne ddrowskie konektory to byla wyjatkowa zaraza,
    fakt;)

    >Zalozylem diode przed akumulatorem tak, ze swiatla byly zasilane jedynie
    >z pradnicy. Wprawdzie mocno przygasaly "na luzie" ale klopoty z pradem
    >skonczyly sie calkowicie!

    A to jak pewnie juz nieraz mowilem, po mojemu sluszna jest bardzo
    koncepcja:)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10