    From: Flo <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Umowy z operatorami - refleksja
    Date: Sun, 08 Mar 2009 14:45:03 +0100

    JoteR pisze:

    > A gdzie się opłaca? W sklepach dla idiotów po cenach z sufitu, czy na,
    > za przeproszeniem, Allegro - w złodziejskim dziale GSM?

    > Ile? Poważnie pytam, jaką metodę zastosowałeś przy obliczaniu tych rat?

    > Jak wysokie? Wyższe niż raty 0% w wiadomym sklepie?

    > Albo liczą lepiej od Ciebie?

    Zależy od kwoty abonamentu i warunków.
    Przykładowo klient *przedłużający* umowę w taryfie Oferta dla Firm 1000
    na 2 lata na pewno straci biorąc telefon.

    Przy umowie bez telefonu abo wyniesie 366 - 30% = 256,2zł. Za
    zaoszczędzone pieniądze 109,8 * 24 = 2635zł może sobie kupić każdy
    telefon i to bezpośrednio u producenta i jeszcze kasa mu zostanie.
    Co z tego, że otrzyma telefon za 1,22zł skoro tak na prawdę zapłaci za
    niego 2636,22 (opłata za telefon + utrata rabatu)

    Żaden z operatorów nie dopłaca do telefonów. Odbija to sobie w
    rachunkach i trzeba mieć tego świadomość.

    Jeszcze lepiej wygląda sprawa przy umowie na 30 miesięcy bo wówczas
    rabat wynosi 40% co daje oszczędności 366 * 40% = 146,4
    Ta kwota pomnożona przez długość umowy da 146,4 * 30 = 4392zł

    Mało tego. Oprócz rabatu klient co miesiąc dostaje w tej taryfie
    dodatkowe 1000 minut do Orange po wykorzystaniu podstawowego pakietu
    (wynoszącego od 1000 do 1500 minut - zależy od oferty)

    I niech ktoś mi powie, że opłaca się brać telefon przy podpisaniu lojalki.

    Wiadomo, że w każdej taryfie wygląda to inaczej i dlatego trzeba to
    przekalkulować.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855