  • 121. Data: 2023-07-11 23:28:52
    Temat: Re: Uniwersalna bateria
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.07.2023 o 16:41, J.F pisze:

    > Działa. Czy dobrze ... dawniej był przełącznik.
    >
    > trudniej sie zmienia, ale moze w młotowiertarce z załozenia zmienia
    > sie bardzo rzadko.
    >
    > Zaoszczedzili pare centow?
    > czy wcale nie ?

    Coś jest z kątem szczotkotrzymacza w zależności od kierunku obrotów.
    Mniej iskrzy jak zmieni się bieguny i kąt, niż tylko bieguny.

    Coś wiem, że dzwoni, ale dokładnie to nie wiem gdzie. ;-)

    Robert

  • 122. Data: 2023-07-12 00:14:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2023 o 21:57, Waldek pisze:

    > Tylko mały wkrętaczek mam bosha (ixo)
    > ale tam siedzi w srodku 1 paluch 18650 wiec zaden problem

    Ja mam Niteo w tej samej skali za grosiki. Nie nazywa się Bosh ale ma
    już 5 lat i się kurwa popsuć nie chce, używany co 2 dni i ładowany z
    USB/coklowiek/mikro.

    Obrazek:

    https://allegro.pl/oferta/niteo-wkretak-akumulatorow
    y-obrotowy-3-6v-bity-13153661012

    Chuj z Boszem!
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 123. Data: 2023-07-12 02:28:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-11, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No właśnie większość ludzi nie ma więcej narzędzi :-) Można im tylko
    > opowiadać ile by to narzędzi mogli mieć na jeden aku, ale zwykle tak po
    > prostu nie jest. Nie to, że nie ma sensu, ale ... zostańmy przy
    > rzeczywistości a nie urojeniach.

    Myk jest we fragmencie "określonej klasy". Ta większość ludzi, o której
    piszesz, kupi marketowego nołnejma i dodajmy, będzie to pewnie
    wiertarka. Taka będzie zawsze z akumulatorem. A jak ktoś zrobi jednak
    minimalny "risercz" bo będzie szukał czegoś nieco lepszego (w tym w
    kwestii aku) to powinien zauważyc, że sprzedawane są zestawy z aku i
    ładowarką, ale też zupełnie gołe. Zauwazy chocby po róznicy w cenie.

    --
    Marcin

  • 124. Data: 2023-07-12 14:36:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > kwestii aku) to powinien zauważyc, że sprzedawane są zestawy z aku i
    > ładowarką, ale też zupełnie gołe. Zauwazy chocby po róznicy w cenie.

    A ja nie wątpię, że braku baterii nie da się nie zauważyć natomiast
    wątpię by współużytkowanie baterii w narzędziach jednego producenta
    faktycznie czyniło narzędzia tańszymi dla konsumenta.

  • 125. Data: 2023-07-12 22:20:11
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-07-12 o 00:14, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ja mam Niteo w tej samej skali za grosiki. Nie nazywa się Bosh ale ma
    > już 5 lat i się kurwa popsuć nie chce, używany co 2 dni i ładowany z
> [...]

    Moze i chuj ... ale działa juz x lat
    - tez kupiłem za grosze, zdekompletowany bez ładowarki ;)

    Pozdro

  • 126. Data: 2023-07-12 22:30:09
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-07-12 o 14:36, io pisze:

    > wątpię by współużytkowanie baterii w narzędziach jednego producenta
    > faktycznie czyniło narzędzia tańszymi dla konsumenta.

    Ja nie wątpie ;)
    Mam 3 baterie i starczy
    - 2,5Ah siedzi prawie na stałe w wiertarko-wkrętarce
    - 5Ah i 4Ah są używane zamiennie w szlifierce kątowej, młoto-wiertarce
    bądź kluczu udarowym... sporadycznie w pile łańcuchowej ;)

    Pozdro

  • 127. Data: 2023-07-13 01:23:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-12, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A ja nie wątpię, że braku baterii nie da się nie zauważyć natomiast
    > wątpię by współużytkowanie baterii w narzędziach jednego producenta
    > faktycznie czyniło narzędzia tańszymi dla konsumenta.

    Zasadniczo to takie narzędzia są skierowane do prosumentów i wyżej, ale
    nawet dla konsumenta jest spora oszczędność o ile kupi więcej niz jedno
    narzędzie. Przykładowo, sam mam akurat 12V Bosche i zdarza się często,
    że gołe narzedzie jest dosłownie 2x tańsze od pełnego. Kupiłem jako
    pierwszy zestaw wiertarka z wkrętarką udarową, 2 aku, ładowarka. Kolejne
    kupuję już gołe.

    --
    Marcin

  • 128. Data: 2023-07-13 16:31:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.07.2023 o 22:30, Waldek pisze:

> [...]
    > - 5Ah i 4Ah są używane zamiennie w szlifierce kątowej, młoto-wiertarce
    > bądź kluczu udarowym... sporadycznie w pile łańcuchowej ;)

    A ja wątpię :-)
    Mam 2 baterie i jedną wkrętarkę do nich :-)

    Pewnie mógłbym sobie kupić wiertarkę, ale jak już pisałem, nie dało by
    się jej na uchwycie osadzić oraz nie miała by sensownego udaru. Z
    rozpoznania wynika. Dalej mógłbym sobie dokupić do tego zakrętarkę do
    kół, ale pewnie pewnie z innymi aku, bo nie dopasowałbym zakrętarki tego
    samego producenta nadającej się do kół, ot taka słabość większości
    zakrętarek.

    A gdybym przypomniał sobie o 2 starych bateryjnych wkrętarkach do
    których nowe aku nie pasują to już w ogóle koncepcja obniżania kosztu
    przez wymienne baterie upada.

    Oczywiście różnie bywa, niektórzy nagle potrzebują narzędzi, których
    dotąd nie potrzebowali i jeszcze by były bateryjne :-)

  • 129. Data: 2023-07-13 18:17:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 16:31 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście różnie bywa, niektórzy nagle potrzebują narzędzi, których
    > dotąd nie potrzebowali i jeszcze by były bateryjne :-)

    Tak naprawdę na naszym rynku jest tylko 4 producentów dobrych
    elektronarzędzi.
    Jak się na któregoś z nich zdecydujesz to nie będziesz miał problemów
    typu: "muszę kupić u innego zakrętarkę bo mój nie ma dobrej". Różnice
    pomiędzy nimi dla hobbysty są pomijalne.
    Jak kupisz raz cały zestaw (narzędzie, ładowarka, największy aku) to
    później w większości przypadków dokupujesz same urządzenia za połowę ceny
    kompletnego zestawu.
    Jak nie potrzebujesz nic poza wkrętarką to powyższe oczywiście nie ma
    sensu.

    TG

  • 130. Data: 2023-07-13 22:01:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > typu: "muszę kupić u innego zakrętarkę bo mój nie ma dobrej". Różnice
    > pomiędzy nimi dla hobbysty są pomijalne.

    Kiedy właśnie w testach jeden tylko producent robił taką, która dawała
    radę. Taki mniej renomowany.

    > Jak kupisz raz cały zestaw (narzędzie, ładowarka, największy aku) to
    > później w większości przypadków dokupujesz same urządzenia za połowę
    > ceny kompletnego zestawu.

    Nie kupię bo jak wyżej, zakrętarka tej firmy, wkrętarka jakiejś innej a
    wiertarka jeszcze innej. Pomijając oczywiście, że jeszcze nie spotkałem
    wiertarki aku z mocowaniem na uchwyt.

    > Jak nie potrzebujesz nic poza wkrętarką to powyższe oczywiście nie ma
    > sensu.

    To względne jest. Nie kupiłem niczego więcej bo posiadałem już potrzebne
    narzędzia. Przez moment chciałem je wymienić na bateryjne, czyli
    zasadniczo kupić tak, jak sugerujesz, ale okazało się jak wyżej.