  • 131. Data: 2023-07-14 06:38:56
    Temat: Re: Uniwersalna bateria
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 22:01 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > Kiedy właśnie w testach jeden tylko producent robił taką, która dawała
    > radę. Taki mniej renomowany.

    Jaki? - jaki model?

    TG

  • 132. Data: 2023-07-14 13:38:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jaki? - jaki model?

    Nie kojarzę już, na yt są testy zakrętarek. Próbują koła odkręcać. Po co
    kowalskiemu zakrętarka jak nie do kół.

  • 133. Data: 2023-07-14 13:52:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:38 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > Nie kojarzę już, na yt są testy zakrętarek. Próbują koła odkręcać. Po co
    > kowalskiemu zakrętarka jak nie do kół.

    Myślałem, że masz jakąś specyficzną robotę w której tylko ta jedna, jedyna
    zakrętarka się sprawdza.
    Testy na yt nie zawsze są obiektywne.
    Ja zakrętarkę stosuję do drewna, długich wkrętów ciesielskich.
    Po co mi do kół, jak koła zmienia gumiarz?

    TG

  • 134. Data: 2023-07-14 15:22:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Myślałem, że masz jakąś specyficzną robotę w której tylko ta jedna,
    > jedyna zakrętarka się sprawdza.

    No przecież mam.

    > Testy na yt nie zawsze są obiektywne.

    Ale tych testów tam trochę jest i głównie zwracają uwagę na to, że
    testowane zakrętarki są do zmiany kół niewystarczające.

    > Ja zakrętarkę stosuję do drewna, długich wkrętów ciesielskich.

    No i widzisz, takie trochę nietypowe zapotrzebowanie jak na kowalskiego.

    > Po co mi do kół, jak koła zmienia gumiarz?

    Gumiarz zmienia gumy, koła ... kołownik :-)

    A sens posiadania narzędzi jest taki, by robić nimi coś samodzielnie. To
    co mi tutaj wyskakujesz, że kołami akurat nie zajmujesz się.

  • 135. Data: 2023-07-14 15:55:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    io pisze:

    > Gumiarz zmienia gumy, koła ... kołownik :-)

    Kołodziej. Stare rzemiosło, znane już w czasach piastowskich.

    --
    Jarek

  • 136. Data: 2023-07-14 16:52:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:22 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

> [...]
    >
    > A sens posiadania narzędzi jest taki, by robić nimi coś samodzielnie. To
    > co mi tutaj wyskakujesz, że kołami akurat nie zajmujesz się.

    Jest sens kupować "specjalistyczną" zakrętarkę (pewnie za kilkaset zł) aby
    parę śrub odkręcić dwa razy w roku? - może i tak. Każdy ma inne hobby.

    Nie przypomniałeś sobie marki tej zakrętarki? - nie chce mi się wierzyć
    aby była spora lepsza od dowolnego dewalta, czy makity z momentem
    1000-1600nm

    TG

  • 137. Data: 2023-07-15 08:58:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-14, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Kołodziej. Stare rzemiosło, znane już w czasach piastowskich.

    Piastowskich to chyba nie, bo piasta jednak bardziej współczesna.

    --
    Marcin

  • 138. Data: 2023-07-15 13:50:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Piastowskich to chyba nie, bo piasta jednak bardziej współczesna.

    Za czasów Mieszka jeżdżono już koleśnie, technologia piastowskich
    piast jest sprawą drugorzędną.

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2023-07-16 04:40:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-15, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Za czasów Mieszka jeżdżono już koleśnie, technologia piastowskich
    > piast jest sprawą drugorzędną.

    To były osie, nie piasty, stąd i późniejsze osinobusy.

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2023-07-17 16:55:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jest sens kupować "specjalistyczną" zakrętarkę (pewnie za kilkaset zł)
    > aby parę śrub odkręcić dwa razy w roku? - może i tak. Każdy ma inne hobby.

    Można ukraść :-)

    Miała kosztować chyba 200zł. To więcej niż zwykły klucz, ale ... czyż
    nie o to chodzi by wydać więcej na narzędzie akumulatorowe? :-)

    > Nie przypomniałeś sobie marki tej zakrętarki? - nie chce mi się wierzyć
    > aby była spora lepsza od dowolnego dewalta, czy makity z momentem
    > 1000-1600nm

    Chyba Ry.. , ale to dyskutujesz z filmikami a nie ze mną.