eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUrwany plastikowy uchwyt pod śrubę mocującą obudowę - czym kleicie? › Re: Urwany plastikowy uchwyt pod śrubę mocującą obudowę - czym kleicie?
  • Data: 2021-02-22 19:36:46
    Temat: Re: Urwany plastikowy uchwyt pod śrubę mocującą obudowę - czym kleicie?
    Od: - <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 13:58:51 UTC-6 Irokez napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Nie wiem co to za tworzywo, w środku jest na nim odlane PC/PET.
    >
    > Temat częsty w laptopach - odlana obudowa z wystającymi kołkami z
    > otworem, w który wchodzi blachowkręt od drugiej połowy obudowy i je
    > "wiąże" razem (w lapkach jest jeszcze wtopiony mosiężny kołek z gwintem
    > metrycznym, tu "prościej" bo bezpośrednio).
    >
    > Kołeczek - odlew - plastikowy odrywa się i mamy dwie połówki obudowy w
    > ręce, w tym jedna ze śrubkami wkręconymi w te kołeczki które oderwały
    > się od drugiej.
    >
    > Fajnie.. jak to jakoś naprawić? odrestaurować?
> [...]
    Polegniesz.

    Może, MOŻE, może jak bedziesz mial szczescie i zalejesz te wypustke mocujaca w
    glutokleju o on jakos sie o cos zaczepi i ci to przytrzyma. Ale i tak szanse na to
    widze nikłe.

    To jest jak klejenie gipsu. albo szycie sparcialych spodni.
    Ten plastik sam w sobie sie okazal lichy na tyle aby sie oderwac. Nawet jak wezmiesz
    ultra silny klej ultradobrze przylegajacy do tego plastiku to tam dalej jest ten
    plastik i sie urwie.
    Tak jak urwie sie gips wraz z klejem czy rozerwa sie te spodnie na szwie. I nomen
    omen tak samo jak polamie sie drewno zaraz kolo miejsca klejenia ale sam klej nie
    pusci (nie zebym sie akurat drewna czepial).

    Moze jak sobie to zatopisz w epoksydzie dwuskladnikowym zamiast w glutokleju to ci
    pomoze jako tako. Ale sedno jest takie aby nie spoina trzymala ten urwany plastik a
    mechaniczny ksztalt tej spoiny i naddatku gluta.

    A niestety wiekszosc tych mocowan jest zrobiona w postaci zwyklej rurki przyczepionej
    czolem do cienkiego plastiku. Jak dadza jakies piora po bokach to jest szczyt
    szczescia.

    Sklej dwuskladnikowcem, gluta nie zaluj a potem nie naduzywaj, niech stoi i sie nie
    przemecza.