  • 1. Data: 2021-01-26 20:58:52
    Temat: Urwany plastikowy uchwyt pod śrubę mocującą obudowę - czym kleicie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam,

    Nie wiem co to za tworzywo, w środku jest na nim odlane PC/PET.

    Temat częsty w laptopach - odlana obudowa z wystającymi kołkami z
    otworem, w który wchodzi blachowkręt od drugiej połowy obudowy i je
    "wiąże" razem (w lapkach jest jeszcze wtopiony mosiężny kołek z gwintem
    metrycznym, tu "prościej" bo bezpośrednio).

    Kołeczek - odlew - plastikowy odrywa się i mamy dwie połówki obudowy w
    ręce, w tym jedna ze śrubkami wkręconymi w te kołeczki które oderwały
    się od drugiej.

    Fajnie.. jak to jakoś naprawić? odrestaurować?
    Gumka recepturka nie wchodzi w grę ;)
    Nie ma że kupię nowe niestety... wiek ponad 10 lat.

    Kropelka - średnio to widzę ze względu na siły. Raczej widzę coś co
    zadziała jak spawanie plastiku - rozpuści na punkcie styku a potem
    zwiąże. Ale co? Kruche to jest :(

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2021-01-26 21:12:35
    Od: Swift <p...@g...com>

    W laptopie Hyundai miałem podobnie, nie zwróciłem uwagi na oznaczenie tworzywa, nie
    mniej, po wstępnym sklejeniu kołka na Kropelkę i po zmatowieniu powierzchni
    zewnętrznych papierem ściernym, oblepiłem całość Poxiliną - było na to trochę
    miejsca. Trzyma do dziś.

  • 3. Data: 2021-01-26 21:23:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 21:12, Swift pisze:
> [...]
    zewnętrznych papierem ściernym, oblepiłem całość Poxiliną - było na to trochę

    Poxilina to taka plastelina.
    Poxipol chyba?
    Miejsca mam. Ale fajnie jakby złapało to PC/PET czy co to jest (może ABS
    a te napisy dla zmyłki) a nie tylko zrobiło obrączkę dookoła.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-01-26 21:28:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/01/2021 20:58, Irokez wrote:
    > Fajnie.. jak to jakoś naprawić?

    Używam:
    a) kleju dwuskładnikowego typu "epoxy". Często obsmarowującego całą
    podporę, nie tylko punkt styku.

    b) kiedy trzeba coś precyzyjnie dosztukować: żelu do paznokci
    utwardzanego UV. Żelem udawało się zatkać duże dziury wybite w obudowie.
    Jest mniej twardy niż epoksyd, ale za to łatwo go kształtować.

  • 5. Data: 2021-01-26 21:48:41
    Od: Swift <p...@g...com>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 21:23:45 UTC+1 Irokez napisał(a):
    > Poxilina to taka plastelina.
    > Poxipol chyba?
    > Miejsca mam. Ale fajnie jakby złapało to PC/PET czy co to jest (może ABS
    > a te napisy dla zmyłki) a nie tylko zrobiło obrączkę dookoła.

    Poxilina https://www.ceneo.pl/13120900 O konsystencji plasteliny, ugniata się dwa
    składniki do wyrobienia na jednorodną masę. Posiada silne właściwości klejące, więc
    złapie. Obudowa laptopa raczej z ABS nie jest. PC/PET to, jak można wyszukać,
    mieszanka Politereftalanu Etylenowego i Poliwęglanu.
    PS
    Laptop, o który pisałem, to nie Hundai tylko Samsung R540, lecz to raczej bez
    znaczenia.

  • 6. Data: 2021-01-26 21:55:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.01.2021 o 20:58, Irokez pisze:
> [...]
    >
    > Kropelka - średnio to widzę ze względu na siły. Raczej widzę coś co
    > zadziała jak spawanie plastiku - rozpuści na punkcie styku a potem

    Plastik w laptopach ma to, że zwyczajnie traci elastyczność i kruszeje
    (staje się słaby) wtedy pęka i odpada. Można kombinować z klejami ale
    jeśli się da, to wiercimy obudowę i skręcamy po chamsku na
    śruby/przelotowo, stosując podkładki, nakrętki i inne wynalazki, celem
    usztywnienia konstrukcji. Wygląda to trochę jak Frankenstein ale trzyma
    dobrze i bezpiecznie :) Najlepiej wymienić całą obudowę ale wtedy
    idziemy w koszty a nowa obudowa ma też już kilka lat na półce i
    plastik...(zamykamy koło).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-01-26 21:57:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    >
    > Kropelka - średnio to widzę ze względu na siły. Raczej widzę coś co
    > zadziała jak spawanie plastiku - rozpuści na punkcie styku a potem

    Ja w odkurzaczu przyklejałem na klej dwuskładnikowy, nazwy nie pamiętam,
    ale coś ala 'płynny metal". Trzyma juz parę lat.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2021-01-27 18:28:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 26.01.2021 o 20:58, Irokez napisał:

    > Kropelka - średnio to widzę ze względu na siły. Raczej widzę coś co
    > zadziała jak spawanie plastiku - rozpuści na punkcie styku a potem
    > zwiąże. Ale co? Kruche to jest :(

    Szkoda czasu i atłasu, to jest kropelki, czy innej plasteliny:
    przylepione do płaskiego plastiku - bez istniejącego wsparcia/zaparcia
    bocznego - prędzej, czy później odpadnie, bez względu na użyty klej.
    Sprawdzone po wielokroć. Najlepiej od razy nastawić się w takim
    przypadku na nowe, metalowe zastępstwo - jakaś przelotowa śrubka,
    metalowa płytka, zatopiona od zewnątrz nakrętka itp. Będzie może
    brzydko, ale pewnie.

  • 9. Data: 2021-01-27 18:50:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2021 o 18:28, collie pisze:

> [...]
    > przypadku na nowe, metalowe zastępstwo - jakaś przelotowa śrubka,
    > metalowa płytka, zatopiona od zewnątrz nakrętka itp. Będzie może

    Wiesz, swoją drogą już widziałem "budowle" klejowe w postaci całej tuby
    Poxipolu wylanego na zawiasy "niedorozebrania" ale i tak po jakimś
    czasie pęka to i się rozpada. Miszcz kleju na ciepło wytopił chyba z 3
    grube laski, żeby przykleić obudowę bez śrubek w ogóle. Na ciepło :D
    W sumie ugotował lapka bo zakleił mu drogi wentylacyjne.

    Każda naprawa na klej, nigdy nie będzie miała tych "mocy" fizycznych
    oryginału, podobnie jak "spawanie plastiku" i zawsze będzie słabsza od
    jednolitej całości a logicznym jest, że jeśli coś było mocne i się
    rozpadło, to słabsze rozpadnie się szybciej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-01-27 19:23:07
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 27.01.2021 o 18:50, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > jednolitej całości a logicznym jest, że jeśli coś było mocne i się
    > rozpadło, to słabsze rozpadnie się szybciej.

    Tylko że oryginał często jest zrobiony do bani. W laptopie który
    naprawiłem klejem w tej chwili jest to mocny jednolity blok z
    zatopionymi gwintami. Wcześniej to były mizerne słupki które pękały od
    samego patrzenia. Praktycznie wszystko się rozleciało. Trzeba było się
    pobawić żeby naprawić. Nowa obudowa jest bez sensu, bo będzie taka sama
    lipna. Producent powinien takie miejsca zrobić masywne, a oni robią to
    tak, żeby się rozpadło i trzeba było kupić nowe.