  • Data: 2020-07-05 15:57:53
    Temat: Re: Utopiłem samsunga galaxy 10 lite.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Irokez" 5eda6fad$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > nie całkiem prawda
    > utopienie telefonu będącego pod prądem prowadzi do fatalnych korozji.

    Nie, jeśli to będzie alkohol czy woda destylowana.
    Ale rzeczywiście trudno solidnie wypłukać zmontowany telefon -- trzeba
    jak najszybciej rozmontować co możliwe do rozmontowania i wtedy płukać
    starannie -- choćby wodą destylowaną, gdy brak lepszych płynów...

    > A że nie da się wyciągnąć baterii... wsadzenie teraz do
    > alkoholu niewiele da. Jak najszybciej pozbyć się baterii

    Owszem, jak najszybciej, ale jeśli nie można wyjąć akumulatora,
    włożenie całości w alkohol trochę pomoże...

    Inną sprawą są ewentualne zacieki na ekranie -- ale zapewne Samsung
    ma swe samoLEDy lub choćby jakieś GAP TFT... To chyba nie zasysa płynów...

    -=-

    Kiedyś utopiłem w piwie zegarek -- pracuje (zegarek, nie piwo) poprawnie do
    dziś, choć minęło ponad 30 lat... Ale penflaszkę wyprałem w pralce razem ze
    spodniami -- i nie zauważyłem, by padła w ciągu paru lat po tym praniu; od
    dawna nie sprawdzałem, więc może teraz nie jest sprawna...

    Kartridż drukarkowy padł zupełnie w kilka tygodni po moczeniu w kranowej
    wodzie gotowanej, ale może padłby i bez tego moczenia, bo miał już swoje
    za sobą... Dziś bym nie moczył w kranowej, lecz w destylowanej.

    O tym, że kartridż został zabity korodowaniem, świadczy powolne zanikanie
    kolejnych dysz położonych blisko siebie...

    Tak czy siak -- **IMO** elektronice alkohol (jakikolwiek) nie zaszkodzi, woda
    destylowana chyba też nie zaszkodzi a kranowej bym już nie użył do płukania
    elektroniki nawet po wielokrotnym gotowaniu w czystym czajniku, chyba że nie
    miałbym niczego lepszego pod ręką a płukałbym coś, co wpadło do stężonego kwasu...

    -=-

    Czy alkohol nie szkodzi plastykom i ekranowi -- nie wiem.

    -=-

    Jak widać -- praktyki wielkiej nie mam.
    IMO lepiej spytać tych, którzy przetestowali to i owo. ;)

    --