    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: VPN jaki sprzęt?
    Date: Mon, 28 Dec 2020 00:38:34 GMT

    On 2020-12-27, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > witam
    >
    > Mam w pracy/domu coraz więcej "zabawek" komunikujących się przez
    > internet. Ostanio przy dyskusji o kamerach ip dowiedziałem się ze toto
    > łatwo zahakować, a pewnym zabezpieczeniem jest korzystanie ze swojego
    > vpn. Wiem ze opnwrt, tomato, może "dodać" taką funkcjonalność routerom.

    Tylko weź pod uwagę, że vpn, jakkolwiek rzecz porządana, znacząco
    poprawi bezpieczeństwo wyłącznie jeśli te kamery nie komunikują się z
    jakąś dziwną chińską chmurą. Poza kamerami, niestety większość
    konsumenckich urządzeń typu IoT wymaga chmury do obsługi, więc
    absolutne minimum to MZ rozdzielenie sieci domowej, aby te urządzenia
    nie miały dostępu tam, gdzie mieć nie powinny.

    W najprostszej wersji, powinieneś sobie sprawić router, które umożliwi
    nie tylko połączenia vpn ale też zdefiniowanie wirtualnych sieci i
    dodatkowo izolacje (blokowanie) ruchu pomiędzy tymi sieciami.

    --
    Marcin