  • Data: 2021-02-23 21:01:16
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogolnie wiadomo, ze w zaleznosci od skladu mieszanki benzynowej silnik
    > emituje CO, lub NOx.
    > Szczesliwie jest sklad, przy ktorym obie emisje sa dosc male.

    CO w silnikach to chyba ilości homeopatyczne - no chyba że w zamkniętym
    pomieszczeniu.

    > Mysle, ze przy LPG jest podobnie.
    > Szczesliwie sondy lambda pomagaja ustalic ten prawidlowy sklad
    > mieszanki, a katalizatory dopalic.

    Dokładnie - nie ma co dramatyzować. Zresztą... w NOX to od europy nie
    odstajemy. W sumie nawet całkiem dobrze wypadamy.

    > Ale ... NOx jest malo szkodliwe, nie usmierci pracownikow tak od razu :-)

    Uśmiercić to nie, ale zdrowe przesadnie nie jest. Szukałem po necie - i
    znalazłem o "szkodliwości" kuchenek gazowych;)

    > Tylko masz samochod z Euro 6 czy ile tam teraz mamy, inzynierowie
    > miliony wydali, aby silnik na benzynie emitowal bardzo malo NOx,

    Euro 6 ma wadę - silniki ja spelniające nie spełniają tej normy;)

    > a potem
    > pan Kazio w warsztacie dolozyl instalacje LPG ... i moze nawet "boxa
    > zapial" aby oszukac komputer w samochodzie, bo "bez emulatora to
    > komputer wariuje" ...

    Jak pisałem - od tego są przeglądy. Przy prawidłowo zrobionej instalce
    LPG jest naprawdę czyste. Nie świrujmy - piece wymieniamy na gazowe...

    > Musialbym sam powachac, bo jak pamietam, to LPG jednak troche smierdzi -
    > tylko nigdy nie wiedzialem - szkodliwe spaliny, czy nawaniacz.

    Od dawna za "gazownikiem" nie wali. A tamto to był nawaniacz - z
    niespalonego gazu.

    Chyba to https://pl.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrotiofen

    > Zaraz zaraz - ludzie w weekendy dorzucaja do pieca, czy wyjezdzaja na
    > wycieczki ?

    Dwa lata temu dizle tak nakopicły na krupówkach, że aż w warszawie był
    smok;) To od temperatury zależy więc ludzie palą w piecach. Kiedyś za
    każdym razem jak w zimę przez wiochę przejżdzałem to miałem schizę że mi
    się samochód pali;) A to tylko butelki. Ale i tak winne dizle;)

    --
    Shrek