  • 1. Data: 2021-02-19 15:02:30
    Temat: W bateriach się dzieje.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Poczytajcie:
    https://energetyka24.com/polska-unijna-potega-w-eksp
    orcie-baterii-litowo-jonowych
    https://energetyka24.com/szwedzi-wybuduja-w-polsce-f
    abryke-modulow-bateryjnych-powstanie-nawet-500-miejs
    c-pracy
    Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
    przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.
    Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-02-19 15:12:13
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/02/2021 14:02, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
    > przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.

    Jak chuj tanieje, wczoraj mi chcieli doplacic zebym wzial. Daj cos
    jeszcze o jakiejs nowej technologii ladowania od 0 do 100% w 35 sekund i
    zasiegu 10tys km na jednym ladowaniu, bo dawno nic nie bylo.

    > Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    > ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.

    A ty ostatnio siedziales w pierdlu, ze cie te informacje ominely?

  • 3. Data: 2021-02-19 15:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
> [...]
    > takich
    >przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko

    Ja nie wiem, czy tak "tanieje", czy po prostu popyt na elektryki
    rosnie, a my mielismy szczescie z LG.

    No i
    "Dodała, że w Polsce działa też kilku producentów systemów
    bateryjnych, wykorzystujących w produkcji ogniwa litowo-jonowe, w tym
    spółek o kapitale rodzimym (np. Impact Clean Power Technology, WB
    Electronics, BMZ Poland), "które zmagają się z problemem dostępu do
    ogniw w związku z ogromnym zapotrzebowaniem kreowanym przez
    producentów pojazdów osobowych". "

    Cena rosnie ?

    A drugie ciekawe ... wysoce zautomatyzowany zaklad ... co
    zadecydowalo, ze u nas?
    Tania sila robocza, tani teren, czy dalismy najwyzsze ulgi podatkowe ?

    a moze ... sporo szkodliwego swinstwa to bedzie emitowac, a u nas
    najtaniej :-)

    >Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    >ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.

    Poczekamy, zobaczymy ... parcie na EV jest, ale 2030 blisko.
    A jak pisalismy - uwaga, zeby pradu nie zabraklo.

    J.

  • 4. Data: 2021-02-19 15:23:10
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
    > przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.

    Oj, dzieje się od dawna.
    https://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%
    99kami-dzieci/a-40181066

  • 5. Data: 2021-02-19 15:30:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 15:23:10 +0100, nadir napisał(a):

    > Oj, dzieje się od dawna.
    > https://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%
    99kami-dzieci/a-40181066

    Naprawdę ci się zdaje że jakbyśmy nie potrzebowali kobaltu to małe
    murzynki miałyby lepiej? Nie bądź naiwny. Przyczyny ubóstwa w krajach
    trzeciego świata są całkiem inne. A ta grupa nie jest od tych spraw.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2021-02-19 15:34:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    > ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.

    Jak ktoś lubi ryzyko... :-)

    https://e.autokult.pl/40342,elektryki-przyszlosci-be
    da-miec-mniejszy-zasieg-szef-audi-wyjasnia-dlaczego?
    utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=f
    bautokult&utm_term=post&utm_content=autokult&fbclid=
    IwAR3wDLQTxjgSU0-qRfWQ6BPAkLq7pHqFu0Hh6mMvtrEypSvQwB
    D0HYRwA5Q

    Ps. Zaproponowałem koledze, który dostał do testów elektryka, wypad w
    weekend do Zakopanego. Niestety się nie odważył.

    T.

  • 7. Data: 2021-02-19 15:56:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2021 o 15:34, T. pisze:

    > Ps. Zaproponowałem koledze, który dostał do testów elektryka, wypad w
    > weekend do Zakopanego. Niestety się nie odważył.

    No ja wczoraj byłem w Łodzi (w sumie 480 km z Poznani i z powrotem).
    Jechałem 6h, za to ładowałem po drodze 4h...

    Jedno ładowanie mogłem odpuścić, bo miało tylko na celu wykorzystanie
    (może ostatnie) ostatniego bezpłatnego Orlenu pod Poznaniem, po drodze
    (powrotnej).
    Drugie w sumie też, bo drugi darmowy Orlen był 100 km od Poznania, a
    optymalnie byłoby ładować z 80 km dalej, ale to już by było płatne, a
    chodziło o to żeby było taniej niż pkp.

    Ale 2 raz musiałem ładować tak czy tak.

    Więc mu się nie dziwię.
    Zima to nie jest dobry okres dla elektryków.

  • 8. Data: 2021-02-19 16:00:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Tak. Małe rączki robią różne rzeczy.

    Jednak jaranie się nieuprawniona ideologią że elektryki są ekologiczne
    czy dla kogoś tam przyjazne PRZYJAZNE uważam za brak szacunku dla
    inteligencji przeciętnego użytkownika blachosmroda ;-)

    To jest tylko moda która przeminie.

    Nie widzę potrzeby kupowania nowszego samochodu niż powiedzmy 2005-2010.

    To ja jestem ekologiczny bo dojeżdżam stare graty ;-)

  • 9. Data: 2021-02-19 16:02:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Naprawdę ci się zdaje że jakbyśmy nie potrzebowali kobaltu to małe
    > murzynki miałyby lepiej?

    Bardziej mi chodziło o to, że za 10-20 lat nasze dzieci i wnuki mogą,
    jak te małe murzynki, zapierdalać w fabrykach bateryjek za ciepłego
    hot-doga. Ale masz rację, nie tylko o kobalt chodzi.

    > Nie bądź naiwny. Przyczyny ubóstwa w krajach
    trzeciego świata są całkiem inne.

    I to, że ktoś chce jeździć samochodem, napędzanym słońcem, nie ma z tym
    nic wspólnego?

    > A ta grupa nie jest od tych spraw.

    Od brandzlowania się akumulatorami też.

  • 10. Data: 2021-02-19 17:36:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 16:02:32 +0100, nadir napisał(a):

    > trzeciego świata są całkiem inne.
    >
    > I to, że ktoś chce jeździć samochodem, napędzanym słońcem, nie ma z tym
    > nic wspólnego?

    Nie ma. Co więcej, jeśli nie przesiądziesz się do takiego samochodu,
    twój mały murzynek wyschnie na wiór na skutek pustynnienia Afryki. Albo
    zabije go fala upałów. Albo umrze z głodu na skutek suszy i braku
    plonów. I nawet kopanie kobaltu mu nie pomoże, bo za kilka lat kobalt w
    bateriach będzie przeżytkiem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-