    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Date: Sat, 13 May 2023 00:09:25 +0200

    W dniu 17 kwi 2023 o 14:40, Jacek pisze:

    > 1. Kup sobie C2D E8400 za 18 zł

    Jako piecyk? ;)

    > 2. Dokup RAM aby było w sumie 4 GB, DDR2/800 albo /1066,też paręnaście zł.

    4 GiB pod 64W10 to nieco więcej niż nic.

    > 3. Wyp... ten dysk mechaniczny, kup SSD 240 GB za 80 zł. Będzie

    SSD uważam za niezbyt przydatny. W dwóch lapkach mam NVMe i miałem
    lapek z samymi HDD, więc raczej ;) wiem... HDD nie są zbyt wolne do
    zwykłych zadań -- zwłaszcza z takim CPU, o ile nie są okładane drobnicą,
    którą warto wysłać na RAMdyski, do których przyda się właśnie RAM...

    U mnie dość często (zazwyczaj) nie HDD są wąskim gardłem, lecz CPU, choć
    system startuje z HDD a z NVMe -- tylko niektóre programy... (systemy są
    także na NVMe, ale nie używam ich, bo nie mam takiej potrzeby)

    > 4. Instaluj tylko OS-y 64 b. Nie instaluj windowsa. No chyba że musisz ale

    32WXP może mieć SWAP na tej części RAM, której system nie widzi wprost.
    (miałem tak i byłem zadowolony)

    > wtedy musisz mnie przekonać :) I jak już musisz mieć windowsa, to nie
    > instaluj XP bo jest bezużyteczny

    Chyba klejenie filmów dobrze szło pod WXP -- być może teraz i do tego
    WXP nie nadaje się zbyt dobrze.

    WXP bezproblemowo koegzystuje z W10 -- u mnie za sprawą plopa, którego
    mi polecił [uwięziony w zamku d'If -- dobrze mu tak!!! Dantes zdradził
    Napoleona Bonapartego uwięzionego na Elbie za źle przygotowany atak na
    Moskwę, czyli za lekceważenie Moskali... z Elby Napoleon ucieknie, ale
    wkrótce trafi na Świętą Helenę, by dokonać tam swego żywota] Dantes...

    > tylko w10. No chyba że musisz mieć XP ale
    > czekam na dowód potrzeby :)
    > 5. Jak już musisz mieć XP to zainstaluj go na wirtualce. Na E8400 i 4 GB
    > RAM jakoś to będzie chodziło.

    Bardzo źle. Z virtualnych maszyn korzystam od około 20 lat. Odpaliłem
    nawet na atomowym netbooku pełnego PhotoShopa za pośrednictwem VBoxa,
    ale czym innym jest pokazówka ;) a czym innym zwykłe wykorzystywanie...
    PS domagał się rozdzielczości ekranu nieoferowanej przez hard netbooka,
    stąd przyszedł pomysł z VBoxem. ;)

    Netbook z atomowym napędem (chyba N450) teraz leży odłogiem mimo 2.5" SSD
    i podwojenia DDR2 -- ma zbyt słaby CPU... Pod W7S pracował na 1 GiB DDR2
    całkiem nieźle i właśnie pod tymże W7S był VBox (Innoteka jeszcze)
    z WXP, pod którym miałem OE (często wykorzystywanym) i PSa...

    Miałem i różne VBoxy, i (bardzo dawno) VMWare.
    (niby mam do tej pory, ale coraz rzadziej z nich korzystam;
    zamierzam potestować W11 na VBoxie -- odpaliłem na VB7, ale
    jeszcze nie potestowałem...)

    > 6. Tego windowsa co go masz, to o nim zapomnij, wyp... razem z dyskiem :)
    > Zgraj tylko dane i hasła na jakiegoś pena.

    DDR2 jest już chyba tylko w śmietnikach -- warto obłożyć wszystkie
    dostępne sloty.

    -=-

    U mnie 12 GiB RAM DDR4 pod CPU (GPU ma swe 2 GiB, ale z tych 12 też
    korzysta) to zdecydowanie za mało -- lada moment chcę kupić kolejne
    16 GiB, aby podmienić 4 GiB na 16 GiB. (będę miał dwa wisiorki DDR4
    4 GiB, gdyż teraz takie cosie chyba głównie jako biżuteria mogą być
    używane; ew. jako tymczasowa RAMka, kiedy brak czegoś większego...)

    Lapek, z którego teraz piszę ma 20 GiB DDR4, z czego grafika stale
    zabiera 2 GiB i potrafi wziąć więcej... Nie narzekam. :) Za 16 GiB
    DDR4 2400 MT/s CL17 SO-DIMM zapłaciłem 127 pln. :) Więcej RAMek tu
    nie można zmieścić -- ponoć... 4 GiB DDR4 to wlutowana RAMka, slot
    jest jeden, są SO-DIMMy DDR4 32 GiB, ale lapek ponoć nie łyknie...

    HDD (jest tylko jeden) zazwyczaj nie przeszkadza i na oko nie
    można określić, kiedy 64W10 wystartował z HDD a kiedy z NVMe.

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'