  • 1. Data: 2023-04-17 14:09:43
    Temat: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Mam starą płytę P35 Neo2 z procesorem Intel Core2 Duo E6550. Podobno 64
    bity. Do WXP instaluję W10. Ramu 2GB. Komputer domowego użytku.
    Zainstalowałem na razie wersję 32 bity bo 64 coś długo startowała więc
    przerwałem. Zajęło ok. 14 GB na partycji 40 GB (miało być W10 64 bity).
    Udało się zainstalować Office 2007. Norton AV i drukarka HP już nie. Czy
    warto instalować W10 64 bity? Zajmie ze 30 GB. A czy pod 64 wejdzie Office
    2007? Mam też Nero 6 na WXP. Trochę strach instalować bo były BSOD i
    minidumpy. Usunąłem prawie wszystko zostawiając Norton i Nero a minidumpy
    nadal były. Nie chciałbym zepsuć W10.

    neelix

  • 2. Data: 2023-04-17 14:18:00
    Temat: Re: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/04/2023 14:09, neelix wrote:
    > warto instalować W10 64 bity? Zajmie ze 30 GB. A czy pod 64 wejdzie
    > Office 2007? Mam też Nero 6 na WXP.

    Zainstaluj tylko Win10. WinXP odpalaj w wirtualnej maszynie. Nie
    poczujesz różnicy w jakości pracy. O ile to w ogóle potrzebne.

  • 3. Data: 2023-04-17 14:39:24
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "heby" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zainstaluj tylko Win10. WinXP odpalaj w wirtualnej maszynie. Nie poczujesz
    > różnicy w jakości pracy. O ile to w ogóle potrzebne.

    Na WXP mam wszystko. Na W10 pustka :-).

    neelix

  • 4. Data: 2023-04-17 14:40:54
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 17 Apr 2023 14:09:43 +0200, użytkownik neelix napisał:

> [...]
    > BSOD i minidumpy. Usunąłem prawie wszystko zostawiając Norton i Nero a
    > minidumpy nadal były. Nie chciałbym zepsuć W10.

    1. Kup sobie C2D E8400 za 18 zł
    2. Dokup RAM aby było w sumie 4 GB, DDR2/800 albo /1066,też paręnaście zł.
    3. Wyp... ten dysk mechaniczny, kup SSD 240 GB za 80 zł. Będzie
    przyjemniej nawet pomimo tego że płyta ma tylko SATA2 (spoko, dyski SATA3
    będą działały)
    4. Instaluj tylko OS-y 64 b. Nie instaluj windowsa. No chyba że musisz ale
    wtedy musisz mnie przekonać :) I jak już musisz mieć windowsa, to nie
    instaluj XP bo jest bezużyteczny tylko w10. No chyba że musisz mieć XP ale
    czekam na dowód potrzeby :)
    5. Jak już musisz mieć XP to zainstaluj go na wirtualce. Na E8400 i 4 GB
    RAM jakoś to będzie chodziło.
    6. Tego windowsa co go masz, to o nim zapomnij, wyp... razem z dyskiem :)
    Zgraj tylko dane i hasła na jakiegoś pena.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2023-04-17 17:09:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/04/2023 14:39, neelix wrote:
    > Na WXP mam wszystko. Na W10 pustka :-).

    Więc na Win10 masz wirtualną maszynę z XP, a nie niej wszystko.

  • 6. Data: 2023-04-17 17:54:46
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <u1jeom$31fa7$1@dont-email.me>, j...@g...pl says...

    > 2. Dokup RAM aby było w sumie 4 GB, DDR2/800 albo /1066,też paręnaście zł.

    Ta płyta obługuje 8GB RAM (4x2 GB). A DDR2 kupuje się za grosze.

  • 7. Data: 2023-04-17 19:05:18
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 17 Apr 2023 17:54:46 +0200, użytkownik Gil napisał:

    > In article <u1jeom$31fa7$1@dont-email.me>, j...@g...pl says...

    > Ta płyta obługuje 8GB RAM (4x2 GB). A DDR2 kupuje się za grosze.

    No wiem. Ale mam wrażenie że pytającemu niespecjalnie chodzi o wydawanie
    kasy a z drugiej strony do kompa domowego 4 GB wydaje się wielkością
    wystarczającą, nawet przy założeniu ze będzie odpalał XP na wirtualce.
    Krótko mówiąc, 4 GB to optimum. Ale nikt nie broni kupić 8 GB :)

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2023-04-17 19:48:19
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    poniedziałek, 17 kwietnia 2023 o 07:10:04 UTC-5 neelix napisał(a):
> [...]
    > 2007? Mam też Nero 6 na WXP. Trochę strach instalować bo były BSOD i
    > minidumpy. Usunąłem prawie wszystko zostawiając Norton i Nero a minidumpy

    2GB to malo.
    Na starego office i jakies nero spoko ale jak wrzucisz firefoxa to na pierwszej
    stronce zezre prawie caly wolny ram.

    Ja bym sie bardziej zastanawial czy na ten sprzet co masz to beda sterowniki dla
    win10.

    Generalnie roznica miedzy 32 a 64 bity jest nieduza ale jednak jest na niekorzysc
    64bitow bo apki nieco wiecej pamieci zuzywaja i przy 2GB ram to nie powinno co prawda
    robic duzej roznicy ale jednak cos tam bedzie wplywac.

    Nie wiem jaki pozytek poza uaktualnieniami bedziesz mial z tego win10. A i one zjedza
    sporo mocy, przynajmniej przy tym jak bedzie sie system szykowal do uaktualnienia.
    Mam jakies sprzety z win10 i 4GB ram i chodzi toto tak se. A cpu tam mam podobne albo
    nieco nowsze.

    Ogolnie dlubanie przy tym to nie poprawi ci wiele.

    A konfig masz taki ze nie wiem czy ktokolwiek probowal.

    Jak mozesz to doloz ramu ile sie da. moze gdzies komus lezy i bedziesz mial roznice.

    Powodzenia!

  • 9. Data: 2023-04-18 10:04:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    2003 chodzi na w10 64. Do polskiej wersji jakieś trzy poprawki KB się nie dociągają
    (do angielskiej można znaleźć KB w necie)
    Generalnie rozumiem Twój ból, bo na XP miałem sporo fajnych programów, których już
    nie odtworzyłem na w10.

    -----

  • 10. Data: 2023-04-18 18:16:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczającą, nawet przy założeniu ze będzie odpalał XP na wirtualce.
    > Krótko mówiąc, 4 GB to optimum. Ale nikt nie broni kupić 8 GB :)

    Wnioski prawidłowe :-) choć rady do modernizacji mogą być przydatne. Na
    razie dołączam W10 na przyszłość.

    neelix