  • Data: 2021-02-08 15:25:22
    Temat: Re: WPA2 a WPA2-PSK
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.02.2021 o 16:37, pueblo pisze:
    > Upatrzyłem do zakupu kartę wifi na PCIe Edimax EW-7612PIn. No i ma w
    > specyfiakcji WPA, WPA2. To chyba starszy sprzęt, bo nowsze mają dodane -
    > PSK.
    > Czy brak PSK ma jakieś znacznie - karta się nie połączy z siecią z którą
    > połączy się urządzenie z PSK?

    WPA2 jest szerszym określeniem niż WPA2-PSK, choć zapewne tu są użyte
    jako synonim.

    WPA2-PSK to takie "domowe/biedne" WPA2 używające uwierzytelniania
    pre-shared keys.
    WPA2 Enterprise to takie "firmowe" WPA2 używające uwierzytelniania IEEE
    802.1X (serwery z użytkownikami, hasłami i różnymi ograniczeniami dla
    użytkowników i urządzeń).

    Jeśli więc karta ma wpisane tylko WPA2 to na 100% ma WPA2-PSK, czy zaś
    ma WPA2 Enterprise to to już wie tylko księgowy i marketingowiec.

    --
    AWa.