  • 21. Data: 2023-04-17 19:08:40
    Temat: Re: WXP+W10.
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 16:28, neelix pisze:
    [...]
    > Teraz jeśli domyślny jest WXP i ostatnio był WXP to startuje z Dosu.
    > Jeśli ostatnio był W10 to start WXP przechodzi przez W10.

    Moim zdaniem powinno być tak że wyświetla się menu startowe W10, a w nim
    można wybrać czy ma startować nowy W10 (i ten startuje domyślnie po
    kilku sekundach), czy stary WXP. Ale mogę się mylić a ćwiczył u siebie
    nie będę (nie mam na czym). Dlatego na początek zaproponowałem GAG bo
    myślałem że będzie prościej. Wydaje mi się też że ponowna instalacja W10
    coś skomplikowała ale bez fizycznego dostępu do systemu nie jestem pewny.

    Jeśli WXP startuje normalnie z pierwszego dysku po odłączeniu drugiego
    (i nie wyświetla się żadna grafika ani menu W10) to spróbowałbym jeszcze
    raz przeinstalować W10 po odłączeniu pierwszego dysku i wrócić do GAGa
    (po ponownym podłączeniu pierwszego dysku). To powinien być idealny
    układ partycji dla niego.

    Ewentualnie możesz spróbować PLOPa którego też ktoś polecał. To bardziej
    zaawansowany menedżer, ale ja go nie używałem do W10.

  • 22. Data: 2023-04-17 19:25:27
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 17.04.2023 o 13:55, neelix pisze:

    > Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja jeszcze Ciebie o coś zaytam bo masz WXP i W10. Czy warto instalować
    > W10 64 bity? Mam RAMu 2GB. Jak instalowałem W10 to długo czekałem na
    > reakcję i instalację przerwałem. Wpuściłem więc 32 bity.  Z partycji 40
    > GB mam wolne 25 GB a tak zostanie 10. Udało się zainstalować Office
    > 2007! AV Nortona i drukarki już nie. Może pod 64 nie wejdą?

    Ja próbowałem W10 64-bit na laptopie z Intel Dual Core i 2GB RAM, i mnie
    trafiło. Owszem, byłem w stanie tak to skonfigurować żeby działało w
    miarę znośnie ale tylko do momentu gdy Microsoftowi spodobało się
    instalować aktualizacje.

    Tak więc na 2GB RAMu chyba jednak lepiej instalować 32 bity. Poza tym
    proponuję wymienić AV Nortona (zawsze był ,,zamulaczem") na coś
    działającego w chmurze (z darmowych np. Panda Dome, 360 Total Security,
    SecureAPlus). Z drukarką to nie wiem. Może akurat ten model nie ma
    32-bitowego sterownika? Bo normalnie to problemów nie powinno być.

  • 23. Data: 2023-04-18 11:28:38
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 17.04.2023 o 19:08, mirekc pisze:
    > Moim zdaniem powinno być tak że wyświetla się menu startowe W10, a w nim
    > można wybrać czy ma startować nowy W10 (i ten startuje domyślnie po
    > kilku sekundach), czy stary WXP.

    Tutaj jest filmik jak to zrobić z menu startowym W10:
    https://www.youtube.com/watch?v=9vsLArC7jzs
    Mam nadzieję że będzie pomocny.

  • 24. Data: 2023-04-18 17:40:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > będzie prościej. Wydaje mi się też że ponowna instalacja W10 coś
    > skomplikowała ale bez fizycznego dostępu do systemu nie jestem pewny.

    Mam teraz wersję W10 64 bity. Office 2007 wszedł. Ostatnio WXP to ponowny
    start z Dosu. Przechodzenie do WXP przez W10 przedłuża uruchomienie.
    Szybciej jest przez Dos.

> [...]
    > Ewentualnie możesz spróbować PLOPa którego też ktoś polecał. To bardziej
    > zaawansowany menedżer, ale ja go nie używałem do W10.

    A przy 2 systemach mogę zostawić tak jak jest. Procedura jest zadawalająca.
    Próbować można, bo pod W10 jeszcze na partycji pustka, ale chyba tak
    zostawię jak jest.

  • 25. Data: 2023-04-18 18:11:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > trafiło. Owszem, byłem w stanie tak to skonfigurować żeby działało w miarę
    > znośnie ale tylko do momentu gdy Microsoftowi spodobało się instalować

    Teraz mam na próbę 64 bity, ale jeszcze nic oprócz Office. Pomyślałem, że
    może kiedyś dołożę RAMu. No to teraz już nie wiem który a nie chciałby potem
    znowu przerabiać bo to staje się nudne.

> [...]
    > SecureAPlus). Z drukarką to nie wiem. Może akurat ten model nie ma
    > 32-bitowego sterownika? Bo normalnie to problemów nie powinno być.

    Płatne AV to ceny po 1 roku tragiczne. Kupić za <100 zł a dalsze subskrybcje
    200-300 zł rocznie! Zgroza. Coś darmowego. Jest też Avast ale coś mnie
    chodzi po głowie, że jak się z czymś przypadkowo zainstalował to go wyrzucić
    nie mogłem. Norton (2008) może wady ma, ale jeszcze ze 2 lata temu były
    definicje wirusów do ściągania. Za darmo!

  • 26. Data: 2023-04-18 21:51:16
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 17.04.2023 o 13:55, neelix pisze:

    A mam jeszcze poboczne pytanie. Grupy dyskusyjne w WXP są w Outlooku. Mam
    przez: news.neostrada.pl. A gdzie są do ustawienia w W10, bo jeszcze nie
    wiem?

  • 27. Data: 2023-04-19 17:03:57
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 18.04.2023 o 18:11, neelix pisze:
    > Teraz mam na próbę 64 bity, ale jeszcze nic oprócz Office. Pomyślałem,
    > że może kiedyś dołożę RAMu. No to teraz już nie wiem który a nie
    > chciałby potem znowu przerabiać bo to staje się nudne.

    No to dołóż RAMu od razu i sprawdź efekt. Jeśli będzie dobrze to masz
    problem z głowy, ale nawet jeśli zdecydujesz o przejściu na 32 bity albo
    w ogóle na inny system, dodatkowy RAM na pewno nie zawadzi.

> [...]
    > zainstalował to go wyrzucić nie mogłem. Norton (2008) może wady ma, ale
    > jeszcze ze 2 lata temu były definicje wirusów do ściągania. Za darmo!

    Zaproponowałem to co sam sprawdziłem i uważam za dobre, a zrobisz jak
    będziesz chciał.

  • 28. Data: 2023-04-19 17:09:00
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 18.04.2023 o 21:51, neelix pisze:

> [...]
    >
    > A mam jeszcze poboczne pytanie. Grupy dyskusyjne w WXP są w Outlooku.
    > Mam przez:  news.neostrada.pl. A gdzie są do ustawienia w W10, bo

    Jeśli to do mnie pytanie, to używam Thunderbirda. Działa pod WXP, W10 i
    Linuksem, i nie muszę myśleć że w jednym systemie jest tak a w drugim
    inaczej.

  • 29. Data: 2023-04-19 17:22:14
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 18.04.2023 o 17:40, neelix pisze:
    [...]
    > Mam teraz wersję W10 64 bity. Office 2007 wszedł. Ostatnio WXP to
    > ponowny start z Dosu. Przechodzenie do WXP przez W10 przedłuża
    > uruchomienie. Szybciej jest przez Dos.

    Nie bardzo rozumiem co znaczy ,,ponowny start". Po mojemu komputer
    powinien za każdym razem wstawać do menu startowego w którym mogę wybrać
    który system uruchomić, przy czym po kilku sekundach bez reakcji
    powinien się ładować system domyślny (ten którego używam częściej). Menu
    startowe powinno być to samo, niezależnie który system poprzednio
    wybierałem.

  • 30. Data: 2023-04-19 18:10:24
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > ładować system domyślny (ten którego używam częściej). Menu startowe
    > powinno być to samo, niezależnie który system poprzednio wybierałem.

    Kolejne uruchomienie. Jak ostatnio był W10 to startuje do W10 i potem wybór.