    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Walka z kiepskimi enkoderami
    Date: Sat, 31 Dec 2011 18:25:29 +0000 (UTC)

    Janko Muzykant napisał:

    > Piękna filozofia, a teraz poproszę, nazwijmy już po imieniu, enkodera
    > optycznego za 3zł.

    Jeśli estetyka filozofii jest w porządku, to już jakiś konkret. Dalej
    wszystko zależy od takich rzeczy jak ilość. O trzech złotych wcześniej
    mowy nie było, ale najtańsza mysz w cenniku sklepu, to 7,36 zł. Ja to
    bym nawet poszukał gdzieś tej szpulki od nici, gdyby się miało okazać,
    że nie trzeba będzie wtedy niczego programować przy kiepskim enkoderze
    mechanicznym (dodatkowe 4,36 zł i tak by poszło na piwo -- bo jak bez
    piwa pisać program). U Chińczyka bez wysiłku znalazłem myszy po 1,20$.
    Jak sie wysilić, to pewnie po 50 centów też będą. Same kontrolery do
    myszy (układ scalony z optyką) też oczywiście można kupić za parę groszy
    (przy pojedynczych sztukach może to nie być opłacalne). Adaptować enkoder
    od myszy kulkowej też oczywiście można, tylko spodziewać się trzeba
    większej roboty ze szpulkami i szprychami.

    --
    Jarek (w każdym domu znajdzie się nipotrzebna mysz optyczna)