  • Data: 2020-09-15 20:28:21
    Temat: Re: Warsztaty z elektroniki dla niewidomych w 1979
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.09.2020 16:34, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Niby tak, ale nie do końca. Kultura osobista odnosi się od unikania słów
    > powszechnie uznawanych za obraźliwe. Tymczasem w poprawności politycznej
    > wyznacznikiem co jest dopuszczalne a co nie, jest dana osoba lub grupa.

    A kto miałby być wyznacznikiem, jak nie osoba albo grupa, do której
    odnosi się to określenie?

    Wyobraź sobie, taką scenkę - poznaję po raz pierwszy jakiegoś człowieka.

    - Marek - przedstawiam mu się.
    - Miło mi, Piotrek. Będę ci mówił Maro - słyszę w odpowiedzi.
    - Wolałbym, żebyś tego nie robił. Nie lubię tego określenia.
    - Ale czemu? Przecież nie jest ani wulgarne, ani obraźliwe...
    - Po prostu, wolę żebyś mnie tak nie nazywał.
    - Ale dlaczego jesteś taki przewrażliwiony!?
    - Nie jestem. Po prostu nie chcę, żebyś tak do mnie mówił...
    - DLACZEGO NARUSZASZ MOJĄ WOLNOŚĆ SŁOWA!? DLACZEGO MÓWISZ MI JAKICH SŁÓW
    MAM UŻYWAĆ, A JAKICH NIE!?

    Mniej więcej tak widzę narrację osób narzekających na "dyktaturę
    poprawności politycznej".