  • Data: 2020-09-15 20:32:19
    Temat: Re: Warsztaty z elektroniki dla niewidomych w 1979
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-09-14 o 14:23, J.F. pisze:

    >Hmm, w zasadzie... prościej. Analogowe "adresowanie" linii i to żeby
    >było stabilne, to mnie przerasta. Za to na Atmelku między 1 piwem a
    >drugim bez problemu.

    >Ale mi nie chodzi o taką technikę, nikt w dzisiejszych czasach nie
    >będzie robił telewizorów (za komuny byli tacy, co składali 1 na
    >miesiąc i z tego głównie żyli).

    Ani telefonow, ani komputerow, ani radioodbiornikow (DAB) ... Azjaci
    za nas zrobia ...

    >Mi chodzi o umiejętność samodzielnych prostych napraw.

    Telewizorow ? :-)

    >Mieszkam w takim Lemingradzie podwarszawskim. Tu na lokalnej grupie
    >fb ludzie potrafią zapytać o FACHOWCA do wymiany żarówki

    Jak kobieta ...

    >(autentyk, potem się okazało, że trafo od halogenów - też fachowca
    >potrzeba do 4 śrubek;-)),

    Moze i trzeba, bo mozna pomylic.

    >albo do wymiany kranu.

    Jak urwiesz te plastikową rure ...

    >Jak masz dziecko w szkole, to zapytaj, czy robili jakieś
    >doświadczenia na chemii czy fizyce

    W liceum.
    Z chemia male jajca - trafila do gimnazjum, teraz z powrotem do
    podstawowek ... a tych mniejszych pracowni chemicznych nie ma.

    Aczkolwiek ... a co Ty za doswiadczenia bys chcial robic i po co ?
    Chemia sie bedziesz w domu zajmowal czy co ? :-)
    Proszek do prania sobie zrobisz, czy np analize zywnosci ?

    >(bo o ZPT to nawet nie słyszał, a i w szkole nie ma na czym).

    Za moich czasow tez nie bardzo bylo na czym ... ale wyslali nas do
    pobliskiej zawodowki, wiec tokarke moglem wlaczyc.

    Ale zaraz - teraz przeciez jest technika
    https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-V
    III/Technika

    Tylko jak ktos pisal - fajny pomysl - serwisowanie roweru.
    Tylko ... co chwila rada "oddac do serwisu" :-(

    J.