    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Waw] Zestaw Helicoil 12x1.5 - ma ktoś?
    Date: Mon, 12 Jan 2009 11:19:04 +0100

    On 2009-01-12 10:42:55 +0100, Kuczu <p...@j...pl> said:

    > No ja nie widze roznicy w zakladaniu Helicoila i przegwintowywaniu na
    > wieksza srednice. No moze poza kosztami bo Helicoil tani nie jest. A
    > sruba M14x1,5 z magnesem kosztuje grosze i wystepuje w prawie kazdym
    > motocyklu Yamaszy.

    Kuczu, nie obraź się, ale z perspektywy osoby mającej na zapleczu
    ślusarnie, wszystko jest proste i bezproblemowe. Moje zaplecze
    ślusarskie, to wiertarka, jakieś kamienie do niej, wiertła i imadło
    modelarskie :-/
    Śruba jest M12x1.5, łeb pod 13 z kołnierzem fi 17 mm. Pod to idzie
    podkładka miedziana fi 18, ciut więcej (19?) ma zagłębienie w karterze
    o głebokości ~7-10 mm, w które wchodzi śruba. Robiąc to Twoim sposobem,
    muszę znaleźć stosowny korek (od czego? do KTMa kosztuje z ~50 zł, do
    dżapsa nowy pewnie nietaniej), znając życie konieczny będzie jakiś
    tjuning (skrócenie, docięcie kołnierza itepe), a ja ze wszystkim będe
    musiał latać po magikach (żebym jeszcze jakiegoś miał na podorędziu), a
    na koniec skołować gwintownik (ale to już pewnie mniejszy problem). Tak
    więc nie wiem czy, suma sumarum, z Helicoil nie będzie mniej zachodu.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco