  • 1. Data: 2009-01-11 02:37:15
    Temat: [Waw] Zestaw Helicoil 12x1.5 - ma ktoś?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Bandziorno

    No to mam faken problem. W LC4 zapiekł się korek spustowy oleju w
    karterze no i jak w końcu wyszedł, to zaraz za nim, hyc hyc, gwint tyż,
    w kawałkach. Silnik w ramie, moto w puzzlach i nie bardzo mam jak to to
    zawieźć do szpeca, pozostaje chyba tylko naprawa stacjonarna.

    Może ktoś ze Stolycy ma zestaw HeliCoila (czy innego *Coila) w takowym,
    jakże kuźwa popularnym rozmiarze 12x1.5 i mógłby pożyczyć na jeden-dwa
    wieczory, tudzież pomóc (co baaardzo mile widziane) w nareperowaniu
    tatałajstwa?
    Flaszka czy inna forma rekompensaty ofkorz zapewniona.

    Myślałem czy by na razie nie zrobić tego druciarską metodą (silikon,
    konopie czy inne takie), ale raz że nie lubię, a dwa - przyhacze gdzieś
    na wertepach spodem i zostane w polu bez korka (jeszcze pikuś) i oleju
    (trochę słabiej) :-/

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 2. Data: 2009-01-11 23:04:20
    Temat: Re: [Waw] Zestaw Helicoil 12x1.5 - ma ktoś?
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > konopie czy inne takie), ale raz że nie lubię, a dwa - przyhacze gdzieś
    > na wertepach spodem i zostane w polu bez korka (jeszcze pikuś) i oleju

    A nie latwiej przegwintowac na M14x1,5 i taka srube wkrecic ? Wiele
    japonczykow ma tam taki wlasnie gwint.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-01-12 07:54:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-12 00:04:20 +0100, Kuczu <p...@j...pl> said:

    > A nie latwiej przegwintowac na M14x1,5 i taka srube wkrecic ? Wiele
    > japonczykow ma tam taki wlasnie gwint.

    Nie wiem czy łatwiej, bo spust jest wpuszczany w karter, a korek ma magnesik.

  • 4. Data: 2009-01-12 09:27:24
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    de Fresz wrote:

    > Nie wiem czy łatwiej, bo spust jest wpuszczany w karter, a korek ma
    > magnesik.

    Zerknij na Allegro, jest fpip magnesików. Przykleisz sobie poksiliną.
    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek

  • 5. Data: 2009-01-12 09:35:21
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "lesor" <l...@N...pl> wrote in message

    > Zerknij na Allegro, jest fpip magnesików. Przykleisz sobie poksiliną.

    Leszeku ;) czy nie sluszales aby o klopocikach wystepujacyhc przy
    traktowaniu klejow epoksydowych produktami ropopochodnymi? Tak mi sie cos
    obilo. Z gory przepraszam jesli upowszechniam urban legends.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 6. Data: 2009-01-12 09:42:55
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:

    > Nie wiem czy łatwiej, bo spust jest wpuszczany w karter, a korek ma
    > magnesik.

    No ja nie widze roznicy w zakladaniu Helicoila i przegwintowywaniu na
    wieksza srednice. No moze poza kosztami bo Helicoil tani nie jest. A
    sruba M14x1,5 z magnesem kosztuje grosze i wystepuje w prawie kazdym
    motocyklu Yamaszy.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-01-12 10:19:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-12 10:42:55 +0100, Kuczu <p...@j...pl> said:

> [...]
    > wieksza srednice. No moze poza kosztami bo Helicoil tani nie jest. A
    > sruba M14x1,5 z magnesem kosztuje grosze i wystepuje w prawie kazdym

    Kuczu, nie obraź się, ale z perspektywy osoby mającej na zapleczu
    ślusarnie, wszystko jest proste i bezproblemowe. Moje zaplecze
    ślusarskie, to wiertarka, jakieś kamienie do niej, wiertła i imadło
    modelarskie :-/
    Śruba jest M12x1.5, łeb pod 13 z kołnierzem fi 17 mm. Pod to idzie
    podkładka miedziana fi 18, ciut więcej (19?) ma zagłębienie w karterze
    o głebokości ~7-10 mm, w które wchodzi śruba. Robiąc to Twoim sposobem,
    muszę znaleźć stosowny korek (od czego? do KTMa kosztuje z ~50 zł, do
    dżapsa nowy pewnie nietaniej), znając życie konieczny będzie jakiś
    tjuning (skrócenie, docięcie kołnierza itepe), a ja ze wszystkim będe
    musiał latać po magikach (żebym jeszcze jakiegoś miał na podorędziu), a
    na koniec skołować gwintownik (ale to już pewnie mniejszy problem). Tak
    więc nie wiem czy, suma sumarum, z Helicoil nie będzie mniej zachodu.

  • 8. Data: 2009-01-12 10:21:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-12 10:27:24 +0100, "lesor" <l...@N...pl> said:

    > Zerknij na Allegro, jest fpip magnesików. Przykleisz sobie poksiliną.

    No. Aż któregoś pięknego dnia pójdzie se gdzieś w układ olejowy. Może
    to i nadmiar lękliwości, ale jednak wolę nie ryzykować. A właśnie, jak
    często w innych pojazdach korki spustowe mają magnes? W Seven F. ani w
    Kawie, z tego co pamiętam, nie ma.

  • 9. Data: 2009-01-12 10:55:25
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    Kefir wrote:

    > Leszeku ;) czy nie sluszales aby o klopocikach wystepujacyhc przy
    > traktowaniu klejow epoksydowych produktami ropopochodnymi? Tak mi sie
    > cos obilo. Z gory przepraszam jesli upowszechniam urban legends.

    Nie nie, mnie sie rozchodzilo o taki jebitny magnes, przyklajstroany od
    zewnatrz zeby jednoczesnie chronil te nakretke, co sie Freszu o nia boi.
    Taki jak w glosniku GDN 30/80 toroidalny. Mozna go przylepic od spodu bloku
    i klajstrem nadac oblosc zeby sie rowniez trawy czy inne krzaki nie
    czepiali. A efekt zbierania opilkow na dnie miski - nie do przecenienia. :-)
    --
    pozdrawiam, lesor.

  • 10. Data: 2009-01-12 10:58:39
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > ślusarnie, wszystko jest proste i bezproblemowe. Moje zaplecze
    > ślusarskie, to wiertarka, jakieś kamienie do niej, wiertła i imadło

    To Ty mi powiedz, czemu nie zlecisz tego problemu Michalowi, u ktorego jak
    wnosze po postach, bywasz?
    Nawet Michal nie jest az tak drogi a Ty nie zaliczasz sie do tych co nie
    majom pinionskuf.
    :-p